تست

تست زنی آموزشی

تست زنی سنجشی

برای افزایش مهارت تست زنی و آموختن نکات درسی انجام می شود.

بهتر است بلا فاصله یا با فاصله زمانی کمی از مطالعه انجام شود.

پس از زدن هر تست رفع اشکال شود.

درصد گیری انجام نمی شودواهمیت ندارد.

زمان صرف شده در تست زنی مهم نیست.

کم یا زیاد بودن تعداد تست ها مهم نیست.

پس ازرفع اشکال هر تست نکته مربوط به آنها بایدنت برداری شود.

بهتر است سختی تست ها بالا تر از تست های کنکور باشد.

بهتر است گزینه های غلط ودرست تمام تست ها بررسی وتحلیل شود.

تعداد درو س بهتر است کم باشد(برای جلو گیری از خستگی)

تا حد امکان موضوع  تست ها تکراری نباشد.

برای افزایش سرعت انتقال وحضور ذهنی انجام می شود.

بهتر است بلا فاصله یا با فاصله زمانی بیشتری از مطالعه انجام شود.

پس از اتمام کل  تست هارفع اشکال شود.

حتما باید تست زنی کنترل شود.

زمان صرف شده در تست زنی مهم است ودرصد را می گیرید.

مقدار تست ها نباید کم باشد.

پس ازاتمام آزمون نکات مربوط به  تست ها بایدنت برداری شود.

بهتر است سختی تست ها در حد تست های کنکور باشد.

بهتر است گزینه های غلط و تست ها یی که نزده ایم بررسی وتحلیل شود.

تعداد درو س بهتر است زیاد باشد(برای افزایش حضور ذهن)

اگر فرم تست ها تکراری هم باشد اشکالی ندارد.

تعطیلات عید

تعطیلات سال نو بی شک یکی از جذابترین روزهای سالیانه دانش آموزان است که شور و هیجان آن حتی از یک ماه پیش ذهن آنها را به خود مشغول میسازد تا برای دید و بازدیدها و مسافرتها و تفریحات و خلاصه یک استراحت شیرین برنامه ریزی کنند.

این 18 روز را فرصتی برای جبران کوتاهی گذشته یا پیشی گرفتن از دیگر رقیبان میدانند، اما چطور میتوان از این ایام بخوبی بهره برد و از کتاب و درس نیز دلزده نشد؟

ادامه نوشته

جهت آشنایی برای مطالعه بیشتر

موفق باشید

http://www.oloom.ir/themes/hosting/olampiyad/1/olampiyad.htm


بازی ،رياضی

 

ساقيا آمدن عيد مبارک بادت     وان مواعيد که کردی مَرَود از يادت

دوست بهاريم سلام!

سال ۹۱ در راه است و بايد با سال ۹۰ خداحافظی کرد .

بسياری از افراد موفق برای آغازی پرانگيزه به سوی فرداهای روشن

و دستيابی به بهترين ها  گام های بلند بر خواهند داشت

اميد وارم شما هم جزء  يکی از اين افراد موفق باشی .

در ايام تعطيلات نوروز برای اين که به دوستان و اقوام خود ثابت کنی

که يک رياضيدان ماهر هستی چند بازی برايت در نظر گرفته ام که از

انجام آن بتوانی در کنار دوستانت لذت ببری و همچنين توانايی هايت

 را در يادگيری رياضی افزايش دهی .

بازی شماره ۱

اين يک بازی دو نفره است و نياز به يک صفحه مانند شکل زيردارد و

دودسته مهره مختلف هر يک به تعداد۳ عدد (برای مثال 3 عدد سکه و 3 عدد دکمه)

 شکل را روی مقوا يا کاغذ  رسم کنيد .

بازی بدين صورت است که بازيکن اول مهر ه های خود را در

خانه های سبز قرار می دهد و بازيکن دوم مهر ه های خود را در

خانه های قرمز می گذارد .

بازيکن اول يکی از مهره های خود را در جهت راست ،چپ ،بالا يا پايين

به خانه مجاور منتقل می کند و بازيکن دوم نيز يکی از مهره های

خود را حرکت می دهدوبه همين ترتيب بازيکنان مهر ه های خود را

در خانه های خالی حرکت می دهند و در نهايت برنده کسی است

که سه مهره را در يک رديف افقی ،عمودی يا اريب قرار دهد .

چند نکته  :

هيچ مهر ه ای اجازه پرش از روی مهره ی ديگر را ندارد .

هيچ مهره ای اجازه ندارد در خانه ی پر قرار بگيرد .

از دکمه ،يا سکه و يا هر وسيله ی ديگری می توانيد به عنوان مهره

استفاده کنيد .

به جای رنگ های سبز و قرمز می توانيد از علامتها و اشکال ديگر

مانند ستاره ،دايره ،گل و ... استفاده کنيد.

 

...........

...........

...........

...........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...........

...........

...........

..........

 

 بازی شماره ۲

کاغذ و قلم بردار و با صبر و حوصله پاسخ سؤالات زير را پيدا کن .

1- اعداد يک تا هفت را پشت سر هم بنويس و بين آنها از علامت

جمع و تفريق به گونه ای استفاده کن که حاصل آن عدد۵۵ بدست بيايد.

مثلاً برای بدست آوردن عدد ۴۰ می توانی به اين صورت عمل کنی :

  ۴۰ = ۷ – ۶+۵ -۳۴ +۱۲

دقت کن که عددها پشت سر هم باشند و فقط از علامت جمع و منها

استفاده کني  .

سعی کن به اين  روش  عدد ۱۰۰ را با اعداد ۱ تا ۹ بدست آوری.

 

۲-اگر عددهای ۱۲ و ۶۰ را در هم ضرب کنيم عدد ۷۲۰ بدست می آيد

و اگر آنها را با هم جمع کنيم عدد ۷۲ بدست می آيد .

يعنی حاصل ضرب دو عدد ۱۲ و ۶۰  ده برابر مجموع آنهاست .

حالا اعدادی را پيدا کن که همين خاصيت را داشته باشند .

 

۳- سه عددصحيح پيدا کن که حاصل جمع و حاصل ضرب آنها يکی شود .

برای پيدا کردن جواب تمرينات ابتدا برای آن وقت بگذار .

با حوصله زيادخوب فکر کن تا به جواب برسی.

سپس برای اطمينان از جواب هايت به ادامه مطالب برو.

                                                      نوروزتان سبزو پرطراوت باد .  

                                                                  خدانگهدار!

ادامه نوشته

رياضی را بهتر ياد بگيريم 5

          

     جمله ی «من نمی توانم» کاری از پيش نمی برد

                                             اما جمله ی «سعی می کنم » عجايبی به بار می آورد .

 

   حتمآ تا به حال با مسأله هايی برخورد کرده ای که به فرمول خاصی نياز نداشته اند

و می توان با کمی تفکرو آزمايش و خطا  هم چون بازی و رياضی آنها را حل کرد

   و وقتی به آسانی به جواب رسيدی از آن لذت برد .

   به مثال زير توجه کن .

   فرض كنید سه ظرف به گنجایش ۹ ، ۵و ۱۲لیتر داریم.

   ظرف 12 لیتری پر از آب است و دو ظرف دیگر خالی هستند .

   می خواهیم محتوای ظرف 12لیتری را به كمك دو ظرف دیگر  دو قسمت مساوی

    (مجموع همان ۱۲ ليتر )تقسیم كنیم اما چه طور؟

   برای حل مساله لازم نیست از ظرف های واقعی استفاده كنیم

   بلكه می توان جابه جایی ظرف های آب را به شكل زیر انجام دهيم:

۶

۶

۹

۰

۲

۲

۷

۷

۰

    ظرف ۹ ليتری

۰

۵

۲

۲

۰

۵

۰

۵

۵

ظرف ۵ ليتری

۶

۱

۱

۱۰

۱۰

۵

۵

۰

۷

طرف ۱۲ ليتری

 

      در هر ستون،مقدار آب داخل هر ظرف،بعد از تغییر نوشته شده است.

     در ستون اول :ظرف ۵ لیتری را پر می كنیم ،ظرف ۹لیتری خالی می ماند (0)

      و در ظرف ۱۲لیتری ، ۷لیتر باقی می ماند .

      در ستون دوم :از ظرف ۱۲ لیتری ،۷ لیتر را در ظرف ۹لیتری ریخته ایم و ...

      شما نيز سعی کنيد با کمی فکر کردن وبا تغییر نوع عمل ها ، راه حل دیگری

       برای این مساله به دست آورید.

      هم چنين با توجه به اين مسأله به مطلب زير توجه کن .


      آیا می توان به كمك دو ظرف خالی ،از ظرف سومی كه پر از آب است

     هر مقدار دلخواه آب برداشت ،

    مثلا" از ظرف ۱۲ لیتری و به كمك ظرف های ۹ و ۵لیتری ،

    یك لیتر ،دو لیتر ،سه لیتر ،چهار لیتر .... تا ۱۱ لیتر بر داریم ؟

    فکر کن  حتمأ به جواب های جالبی خواهی رسيد.

                                                                                                  موفق باشيد .

المپیاد علوم و ریاضی

المپیاد ریاضی و علوم تجربی در سطح ناحیه و استان، به ترتیب در تاریخهای 20/12/90 و 1/2/91 برگزار خواهد شد.

 روز برگزاری ساعت مواد المپیاد تعداد سوالات
سطح استان جمعه 1/2/91 8 و 30 دقیقه علوم تجربی
10 و سی دقیقه ریاضیات
 پایه اول: پایان فصل 12
پایه دوم: پایان فصل 11
پایه سوم: پایان فصل 12

پایه اول: پایان صفحه 178
پایه دوم: پایان صفحه 180
پایه سوم: پایان صفحه 134
 50 سوال چهار گزینه ای

معرفی سایت

اين پايگاه علمي آموزشي توسط كارشناسي تكنولوژي و گروه هاي آموزشي عمومي سازمان آموزش و پرورش استان قم با هدف ارتقاء سطح علمي و آموزشي دانش آموزان دوره راهنمايي تهیه شده است.


سایت المپیادریاضی

www.olympiadelmi.ir/riazi/main.php

سایت المپیادعلوم

www.olympiadelmi.ir/main.htm