امتحان هوش

تا آخر هيچيك از شاگردان نتوانست به سؤ الى كه معلم عاليقدر طرح كرده بود جواب درستى بدهد. هركس جوابى داد و هيچكدام مورد پسند واقع نشد. سؤ الى كه رسول اكرم در ميان اصحاب خود طرح كرد اين بود:(در ميان دستگيره هاى ايمان كداميك از همه محكمتر است ؟). يكى از اصحاب :(نماز). . ديگرى :(زكات ). . سومى :(روزه ). چهارمى :(حج و عمره )..پنجمى :(جهاد). رسول اكرم :(نه ). عاقبت جوابى كه مورد قبول واقع شود از ميان جمع حاضر داده نشد، خود حضرت فرمود:(تمامى اينهايى كه نام برديد كارهاى بزرگ و با فضيلتى است ، ولى هيچكدام از اينها آنكه من پرسيدم نيست . محكمترين دستگيره هاى ايمان دوست داشتن به خاطر خدا و دشمن داشتن به خاطر خداست )

دنیا و آدم

پدرروزنامه می‌خواند اما پسر کوچکش مدام مزاحمش می‌شد . حوصله پدر سر رفت وصفحه‌ ای از روزنامه را که نقشه جهان را نمایش می‌داد جدا و قطعه قطعه کردو به پسرش داد . «بیا! کاری برایت دارم . یک نقشه دنیا به تو می‌دم ، ببینم می‌توانی آن را دقیقاً همان طور که هست بچینی؟» و دوباره سراغ روزنامه اش رفت . می‌دانست پسرش تمام روز گرفتار این کار است . اما یک ربع ساعت بعد ، پسرک با نقشه کامل برگشت . پدر با تعجب پرسید : « مادرت به تو جغرافی یاد داده ؟ » پسر جواب داد : « جغرافی دیگه چیه؟ پشت این نقشه عکس یه آدم بود. وقتی اون آدم درست کردم ، دنیا هم درست شد.بی تعارف باید از خودمون شروع کنیم

تمرین کنیم

تمرین کنیم که آرام تر صحبت کنیم و از شدت صدامون کسی نرنجه.این کار خود به خود میزان ضربان قلب و تنفستان را کاهش می ده و به ما اجازه می ده ، ذهن و فکرتان را از بسیاری مسائل پاک کنیم.

خدایا ما را کنار نگذار

آهنگري بود كه با وجود رنج هاي متعدد و بيماري اش عميقا به خدا عشق مي ورزيد. روزي يكي از دوستانش كه اعتقادي به خدا نداشت از او پرسيد: تو چگونه مي تواني خدايي را كه رنج و بيماري نصيبت مي كند دوست داشته باشي؟ آهنگر سر به زير آورد و گفت : وقتي كه مي خواهم وسيله اي آهني بسازم يك تكه آهن را در كوره قرار مي دهم. سپس آنرا روي سندان مي گذارم و مي كوبم تا به شكل دلخواهم درآيد.اگر به صورت دلخواهم درآمد مي دانم كه وسيله مفيدي خواهد بود اگر نه آن را كنار مي گذارم. همين موضوع باعث شده است كه هميشه به درگاه خداوند دعا كنم كه خدايا! مرا در كوره هاي رنج قرار ده اما كنار نگذار!

آدم ها


آدمهای بزرگ درباره ایده ها سخن می گویند.

آدمهای متوسط درباره چیزها سخن می گویند.

آدمهای کوچک پشت سر دیگران سخن می گویند



آدمهای بزرگ درد دیگران را دارند.

آدمهای متوسط درد خودشان را دارند.

آدمهای کوچک بی دردند.



آدمهای بزرگ عظمت دیگران را می بینند.

آدمهای متوسط به دنبال عظمت خود هستند.

آدمهای کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند.



آدمهای بزرگ به دنبال کسب حکمت هستند.

آدمهای متوسط به دنبال کسب دانش هستند.

آدمهای کوچک می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند.



آدمهای بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند.

آدمهای متوسط به دنبال حل مسئله هستند.

آدمهای کوچک مسئله ندارند.



آدمهای بزرگ سکوت را در سخن گفتن برمی گزینند.

آدمهای متوسط گاه سکوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند.

آدمهای کوچک با سخن گفتن بسیار فرصت سکوت را از خود می گیرند.



امیدوارم همه ما انسانهای بزرگی باشیم یا حداقل اگه نیستم سعی کنیم که باشیم

دوستی از نگاه امام صادق علیه السّلام

امام صادق علیه السّلام فرمود: دوستى را شرایطى است و اگر همه این شرایط در کسی نباشد او را دوست کامل نشمار و کسى که هیچ یک از این شرایط در او نباشد در هیچ مرتبه از دوستی با او رفاقت نکن.

شرط اول آنکه پنهان و آشکارش براى تو یکى باشد.

دوم آنکه آراستگى تو را آراستگى خود بداند و سرافکندگى تو را سرافکندگى خودش.

سوم آنکه ثروت و مقام روحیه او را تغییر ندهد.

چهارم آنکه از آنچه در دسترس توانائى او است از تو دریغ ندارد

پنجم آنکه در سختی هاى روزگار تو را رها نکند.

ماه خدا خوش آمدی

ك
برنامه روزانه ماه رمضان
رمضان فرصتی استثنایی است که لحظه لحظه آن را باید قدر دانست .برای بهره مند شدن از فیوضات ماه میهمانی خدا باید یک برنامه عبادی روزانه برای خود ترسیم نماییم.در روایات اهل البیت علیهم السلام این برنامه روزانه عبادی برای ما ترسیم شده است.

ماه مبارک رمضان را باید گرامی داشت و قدر فرصت ایجاد شده برای ارتباط هر چه بیشتر با رب العالمین را دانست.اگر به فکر نباشیم این اوقات شریف را از کف خواهیم داد.برای استفاده هر چه بیشتر از الطاف ویژه الهی در این ماه شایسته است که از روز اول این ماه شریف یک برنامه دقیق و حساب شده برای خود بریزیم .

 

پیامبر اعظم و فرزندان پاک و مطهرش دستورات و سفارش هایی برای بهره وری هر چه بیشتر از این ماه دارند که می توان آن را در چهار بخش بیان نمود:

1ـ دعا:

سید بن طاووس از امام صادق و امام کاظم علیهم السلام روایت کرده است که فرمود: از اول ماه تا آخر ماه مبارک، بعد از هر فریضه این دعا را بخوان:

اَللّهُمَّ ارْزُقْنى حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى کُلِّ عامٍ ...

و همچنین بعد از هر فریضه این دعا را بخوان:

یا عَلِىُّ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رَحیمُ ...

2) شیخ کفعمى در مصباح و بلد الامین از حضرت رسول صلى الله علیه وآله نقل کرده اند که آن حضرت فرمود: هر کس این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجب بخواند، خداوند متعال گناهان او را مى آمرزد:

اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ،....

همچنین مرحوم شیخ کلینى در کتاب کافى از ابوبصیر روایت کرده که امام صادق علیه السلام  در ماه رمضان این دعا(اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ) را مى خواندند.

 

2ـ تلاوت قرآن کریم

بهترین اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است زیرا قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده است، در حدیث آمده هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است و در ماههاى دیگر هر ماهى یک بار ختم قرآن سنت است و اقل آن هر شش روز است ولى در رمضان، هر سه روز یک ختم قرآن سنت است و اگر بتواند روزى یک قرآن ختم کند، خوب است.

 

3ـ ذکر و استغفار

دعا و ذکر صلوات و استغفار از گناهان، در این ماه بسیار تأکید شده. و نیز گفتن کلمه لا اِلهَ إِلّا اللّه.

در روایتى مى خوانیم: وقتى ماه مبارک رمضان داخل مى شد امام زین العابدین علیه السلام جز به دعا و تسبیح و استغفار و تکبیر، سخن نمى گفت.

 

4ـ نماز

1) مستحب است در هر شب از ماه رمضان دو رکعت نماز خوانده شود به این نحو که در هر رکعت بعد از حمد سوره توحید را سه مرتبه بخواند و پس از سلام نماز بگوید:

سُبْحانَ مَنْ هُوَ حَفیظٌ لا یَغْفُلُ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ رَحیمٌ لا یَعْجَلُ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ قائِمٌ لا یَسْهُو، سُبْحانَ مَنْ هُوَ دائِمٌ لا یَلْهُو. سپس هفت مرتبه تسبیحات اربعه و بعد بگوید: سُبْحانَکَ سُبْحانَکَ سُبْحانَکَ، یا عَظیمُ اِغْفِرْ لِىَ الذَّنْبَ الْعَظیمَ. در پایان نیز ده مرتبه صلوات بفرستد بر پیغمبر و آل او.

روایت شده کسى که این دو رکعت نماز را بجا آورد خداوند متعال گناهان زیادى را از او بیامرزد.

 

2) در روایتى از امام صادق علیه السلام آمده است که هر کس در هر شب از ماه رمضان، سوره فتح را در نماز مستحب بخواند، در آن سال از بلاها محفوظ مى ماند.

 

3) بجا آوردن هزار رکعت نماز در طول شبهاى ماه رمضان.

 

درباره کیفیت بجا آوردن آن روایات مختلف است ولى آنچه در روایت «على بن مهران» از امام جواد علیه السلام  نقل شده و گروه کثیرى از بزرگان آن را پذیرفته اند چنین است:

در دهه اول و دوم ماه مبارک رمضان، در هر شبى بیست رکعت نماز خوانده شود (هر دو رکعت به یک سلام) به این نحو که هر شب، هشت رکعتِ آن بعد از نماز مغرب و دوازده رکعت آن، بعد از نماز عشا و در دهه آخر، در هر شبى سى رکعت خوانده شود، هشت رکعت بعد از مغرب و بیست و دو رکعت، بعد از نماز عشا، که در مجموع هفتصد رکعت مى شود و باقیمانده آن که سیصد رکعت است در شبهاى قدر خوانده شود، یعنى در شب نوزدهم صد رکعت (به اضافه بیست رکعتى که قبلاً مى خواند) و در شب بیست و یکم صد رکعت (به اضافه سى رکعت) و در شب بیست و دوم نیز صد رکعت (به علاوه سى رکعت) که مجموعاً هزار رکعت مى شود.

 

صلی الله علیه و آله  مى فرمود: براى روزه دار به هنگام افطارش، یک دعاى اجابت شده مى باشد.

 

4) به هنگام افطار، صدقه دهد و روزه داران را افطار دهد هر چند در صورت عدم توانایى، به تعدادى خرما یا جرعه اى آب باشد، افطار دادن از مستحبات بسیار مۆکد است که سزاوار است مۆمنان آن را فراموش نکنند.

 

از رسول خدا صلی الله علیه و آله  نقل شده است که هر کس در ماه رمضان، مۆمن روزه دارى را افطار دهد، پاداش آزاد کردن بنده مۆمنى را دارد و سبب آمرزش گناهان او مى شود.

وقتى که اصحاب پرسیدند، توانِ چنین کارى نداریم، فرمود: آن کس که توان ندارد، مقدارى شیر یا قدرى آب و یا تعدادى خرما هم بدهد، خداوند به او چنین پاداشى را عطا مى کند.


منابع:

پایگاه اطلاع رسانی خبر آنلاین

پا


آیا میدونستید از روی سایز پا میشه سن و تشخیص داد؟!!!
 1-سایز کفشتو ضربدر 5 کن 2-به علاوه ی 50 کن 3-ضربدر 20 کن ... 4-بعلاوه ی 1012کن 5-سال میلادی تولدتو ازش کم کن یه عدد4 رقمی میشه ،2 رقم اولش سایز کفش،دورقم بعدیش سنته !!!

توقف ممنوع


یک جمله فوق العاده ، که در هر ایستگاه اتوبوس ژاپنی نوشته شده است اتوبوس متوقف خواهد شد ، اما شما پیاده روی به سمت هدف را ادامه دهید . . .

کلام


سعی کن قدرت کلامت را بالا ببری نه قدرت صدایت را،ان چیز که باعث رشد گلها میشود باران است نه صدای رعد و برق...!!

تغییر


اگر جایی که ایستاده اید نمی پسندید عوض کنید شما درخت نیستید....

تغییر

شما نمی‌توانید ژنتیک‌تان را عوض کنید، ولی می‌توانید رفتارتان را تغییر دهید.

برای اشکالات و نواقص ژنتیکی، خودتان و والدین‌تان را سرزنش نکنید. به جای آن رفتارتان را تغییر دهید.

هر فرد ناتوانایی‌ها و توانایی‌هایی دارد. سعی کنید بر توانایی‌های خود تکیه کنید و به کمک آنها بر ناتوانایی‌ها و نواقص خود فائق آیید. کم نیستند افراد معلولی که به معلولیت خود به چشم یک فرصت نگاه کرده و حتی در مواردی موفق‌تر از افراد سالم زندگی می‌کنند!

http://www.moalemekhalagh.com/

منطقه راحتی خود را وسعت دهید.

ر کس دارای منطقه راحتی (Comfort Zone) خاصی است و در این منطقه احساس آرامش دارد. بنابراین علاقه‌ای به خروج از این منطقه ندارد و اگر مجبور شود از این منطقه بیرون آید، احساس ناامنی و استرس خواهد داشت.

اگر منطقه راحتی را به یک دایره تشبیه کنیم، فرد در مرکز این دایره قرار دارد. شعاع این دایره بستگی به ظرفیت او در پذیرش و برخورد با مشکلات دارد. هر چه منطقه راحتی بزرگ‌تر باشد، پذیرش مسائل برای او سهل‌تر بوده و فرد با اعتماد به نفس بالاتری با مشکلات روبرو می‌شود.

آموزش یکی از روشهای موثر در وسعت دادن به دایره راحتی است. با یادگیری، نگرش فرد نسبت به محیط تغییر کرده و اعتماد به نفسش برای تغییر شرایط بالا میرود. بنابراین از آموزش و بالا بردن مهارتهای زندگی خود غافل نشوید.

همچنین از برخورد با مسائل و مشکلات نهراسید. آنها را بپذیرید و در جهت حل آنها گام بردارید. با این کار به منطقه راحتی خود وسعت می‌دهید و زندگی را برای خود شادتر و دلپذیرتر می‌کنید.



http://www.moalemekhalagh.com/

طرح شهاب


با امضاي وزير آموزش وپرورش انجام شد :
ابلاغ شيوه نامه طرح شهاب در مرحله فراگير آزمايشي به استان هاي كشور

شيوه نامه طرح شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر (شهاب ) در مرحله فراگير آزمايشي ( سال تحصيلي 93-92) با امضاي دكتر حاجي بابايي ودر قالب بخشنامه به ادارات كل آموزش وپرورش استان هاي كشور ابلاغ شد .

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، در اين شيوه نامه كه از سوي ستاد مركزي اجرايي طرح مستقر  در مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان تدوين شده است ، ضمن پرداختن  به اهداف  طرح شهاب همچون ، پرورش استعدادهاي برتر و سرآمد و ايجاد سازوكار مناسب براي رشد و بالندگي آن ها ، تقويت و دروني كردن هويت ديني و ملي دارندگان استعدادهاي برتر دانش آموزان در دوره هاي مختلف تحصيلي براي ايفاي نقش سازنده از سوي آنان در اعتلاي كشور و حمايت تربيتي و معنوي از اين دانش آموزان براي بهره مندي از قابليت  ها ي آنان در تعالي كشور آمده است : طرح شهاب زير نظر شوراي راهبري اين طرح  در بنياد ملي نخبگان  به رياست معاون پژوهش و برنامه ريزي اين بنياد و ستاد مركزي اجرايي طرح شهاب در وزارت آموزش وپرورش به رياست رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان  جوان اجرايي خواهد شد.

براساس اين گزارش ، در اين شيوه نامه به تركيب اعضاي شوراي راهبري طرح شهاب در بنياد ملي نخبگان  و وزارت آموزش وپرورش و وظايف هردو بخش اشاره شده است .

اين گزارش حاكيست ؛ جامعه هدف مرحله آزمايشي فراگير طرح شهاب شامل اجراي اين طرح در تمامي مناطق در پايه هاي  چهارم دوره دوم ابتدايي و هفتم دوره اول متوسطه در تمام استان ها مي شود و اجراي آن  در استان هاي  خراسان شمالي ، كرمانشاه و هرمزگان در مناطق منتخب در  پايه هاي پنجم و ششم دوره دوم ابتدايي ،در آ ذربايجان شرقي و خراسان جنوبي در مناطق منتخب در پايه هشتم دوره اول متوسطه و در اصفهان و البرز در مناطق منتخب در پايه نهم تا يازدهم دوره دوم متوسطه استمرار مي يابد .

براساس اين گزارش ، فراهم آوردن شرايط  روي آوردن به سمت خداي متعال ، انس با قرآن ، تقويت روحيه تلاشگري دانش آموزان مستعد براي هدايت استعدادهاي ويژه آنان ، جلب همكاري و مشاركت والدين ، تاكيد بر مشوق هاي دروني در برابر مشوق هاي بيروني ، محوريت معلم در كليه مراحل فرآيند هدايت و.... بخشي از اصول حاكم بر هدايت استعداد دانش آموزان  در طرح شهاب است كه به تفكيك  دوره هاي مختلف تحصيلي طراحي شده است .

اين گزارش مي افزايد : اعتبارات و منابع مالي لازم براي اجراي اين طرح ، سرجمع اعتبارات وزارت آموزش وپرورش با تاييد ستاد اجرايي مركزي طرح مذكور از سوي معاونت توسعه مديريت و پشتيباني اين وزارتخانه است كه به ادارات  كل آموزش وپرورش  استان ها  تخصيص مي يابد .

براساس اين گزارش ، نظارت عالي بر حسن اجراي مرحله آزمايشي فراگير طرح  شهاب  برعهده كميته  نظارت و ارزيابي است كه زير نظر شوراي راهبري اين طرح فعاليت مي كند و به موازات آن دبيرخانه ستاد اجرايي مركزي نيز از طريق بازديد هاي  دوره اي و اعزام نماينده براساس شاخص هاي كمي و كيفي بر حسن اجراي طرح در اين مرحله  نظارت خواهد داشت. 


فايل هاي مربوطه :
تصويـر1.gif148.48 KB
تصويـر10.gif148.48 KB
تصويـر11.gif296.96 KB
تصويـر12.gif296.96 KB
تصويـر13.gif148.48 KB
تصويـر14.gif148.48 KB
تصويـر15.gif148.48 KB
تصويـر16.gif148.48 KB
تصويـر2.gif148.48 KB
تصويـر3.gif148.48 KB
تصويـر4.gif148.48 KB
تصويـر5.gif148.48 KB
تصويـر6.gif148.48 KB
تصويـر7.gif148.48 KB
تصويـر8.gif148.48 KB
تصويـر9.gif148.48 KB

تست هوش تصویری


تست هوش اول:
در این تست هوش، تصویر ۹ انسان مخفی شدن.
با پیدا کردن ۶ تصویر در این تست هوش،میتونی از داشتن یه هوش معمولی خیالتون راحت بشه.
اگه تصویر هفتمی رو پیدا کردی متوجه میشی هوشت از حد معمول بالاتره و اگه در این تست هوش تصویر هشتمی رو پیدا کردی خیالت از داشتن یه هوش تقریبا خوب تخت تخت بشه و اگه نهمی رو پیدا کردی باید بهت تبریک بگیم چون تو از دسته افراد خیلی باهوش به حساب میایی.
 http://s2.picofile.com/file/7779188816/hhf172.jpg
تست هوش دوم:
تست هوش تصویری(درخت)
اگر بین ۰ تا ۵ تصویر صورت پیدا کردید – سبک مغز
اگر ۶ یا ۷ تصویر صورت پیدا کردید – کند ذهن
اگر ۸ یا ۹ تصویر صورت پیدا کردید – معمولی
اگر ۱۰ یا ۱۱ تصویر صورت پیدا کردید – خیلی خوب
اگر ۱۲ یا ۱۳ تصویر صورت پیدا کردید – نابغه
 http://s2.picofile.com/file/7779197525/hhf157.jpg
تست هوش سوم:
 
دقت کنید, تو این تصویر چندتا حیوون هست ؟ اگر بتوانید ۲۵ حیوان را پیدا کنید نشان از هوش سرشار شماست. فراموش نکنید شما تنها ۱ دقیقه فرصت دارید تا هر ۲۵ حیوان را نام ببرید.
 http://s2.picofile.com/file/7779196983/hhf158.jpg
تست هوش چهارم:
 
تست هوش تصویری (دانه های قهوه)
در این تست  هوش اگر بتوانید ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه در عکس  پیدا کنید، نیم کره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل میکند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آنرا پیدا کنید،پیشنهاد میشود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر بشود.
(صورت ۱ دانه است پس به دنبال یک دانه باشید)
 http://s2.picofile.com/file/7779196127/hhf159.jpg
 

چرا یخ‌ بر روی‌ آب‌ شناور می‌ماند؟


چرا یخ‌ بر روی‌ آب‌ شناور می‌ماند؟

حتماً متوجّه‌ شده‌اید كه‌ یخ‌ همیشه‌ روی‌ آب‌ شناور است‌. توده‌ یخ‌ هر چقدر هم‌ كه‌ بزرگ‌ باشد، باز هم‌ در آب‌ غرق‌ نمی‌شود. حتّی‌ كوه های‌ بزرگ‌ یخ‌ نیز بر روی‌ آب‌ دریاها و اقیانوس ها شناور می‌ماند. آیا می‌دانید چرا یخ‌ در آب‌ غرق‌ نمی‌شود؟

 

«قانون‌ اجسام‌ شناور» توسط‌ «ارشمیدس‌» دانشمند یونانی‌، كشف‌ شد.

طبق‌ این‌ قانون‌، وقتی‌ جسمی‌ داخل‌ آب‌ قرار می‌گیرد، دو نیرو بر آن‌ اثر می‌كند. این‌ دو نیرو عبارت‌اند از وزن‌ جسم‌ كه‌ جهتی‌ رو به‌ پایین‌ دارد و نیرویی‌ كه‌ از طرف‌ آب‌ و رو به‌ بالا اعمال‌ می‌شود. اگر وزن‌ جسم‌ برابر یا كمتر از نیرویی‌ باشد كه‌ از سوی‌ آب‌ به‌ طرف‌ بالا وارد می‌شود، جسم‌ روی‌ آب‌ شناور می‌ماند. به‌ عبارت‌ دیگر اگر وزن‌ جسم‌ برابر یا كمتر از وزن‌ آب‌ هم‌ حجمش‌ باشد، جسم‌  روی‌ آب‌ شناور می‌شود. یک‌ تكّه‌ چوب‌، روی‌ آب‌ شناور می‌ماند؛ چرا كه‌ وزن‌ آن‌ تقریباً نصف‌ وزن‌ آب‌ هم‌ حجمش‌ است‌. بنابراین‌ نیمی‌ از چوب‌ زیر آب‌ و نیم‌ دیگرش‌ بر روی‌ آب‌ قرار می‌گیرد. چوب‌ پنبه‌ نیز وضعی‌ مشابه‌ دارد. وزن‌ چوب‌پنبه‌ نزدیک‌ به ‌5/1  وزن‌ آبی‌ است‌ كه‌ جایش‌ را می‌گیرد؛ بنابراین‌ حدود 5/1 چوب‌پنبه‌ به‌ زیر آب‌ می‌رود و بقیه‌ آن‌ بر روی‌ آب‌ شناور می‌ماند. به‌ این‌ ترتیب‌ علّت‌ شناور شدن‌ یخ‌ روی‌ آب‌ را نیز می‌توان‌ با استفاده‌ از این‌ قانون‌ توضیح‌ داد.

ادامه نوشته

داستان دو سطل

در دنیا هیچ چیز به خودی خود دارای معنا نیست بلکه

 احساسات،رفتارها و واکنشهای ما نسبت به هر چیزی

بستگی به نحوه ادراک و تصور ما از آن چیز دارد.

در دنیا هیچ چیز به خودی خود دارای معنا نیست بلکه

 احساسات،رفتارها و واکنشهای ما نسبت به هر چیزی

بستگی به نحوه ادراک و تصور ما از آن چیز دارد.


دو سطل یکدیگر را در ته چاهی ملاقات می کنند.یکی از آن ها بسیار عبوس و پژمرده دل بود،به همین خاطر سطل دوم برای ابراز همدردی از او پرسید:«ببینم چته،چرا ناراحتی؟»

سطل عبوس و دلگیر پاسخ می دهد:«آنقدر منوته چاه انداختند و بالا کشیدند که دیگر خسته شده ام.می دونی پر بودن اصلا برایم مهم نیست،همیشه خالی به اینجا بر می گردم».

سطل دومی خنده اش می گیرد و خنده کنان می گوید:«تو چرا این طوری فکر می کنی؟من همیشه خالی اینجا می آیم و پر بر می گردم.مطمئن هستم اگر تو هم مثل من فکر می کردی می توانستی شادتر زندگی کنی!».

دو سطل یکدیگر را در ته چاهی ملاقات می کنند.یکی از آن ها بسیار عبوس و پژمرده دل بود،به همین خاطر سطل دوم برای ابراز همدردی از او پرسید:«ببینم چته،چرا ناراحتی؟»

سطل عبوس و دلگیر پاسخ می دهد:«آنقدر منوته چاه انداختند و بالا کشیدند که دیگر خسته شده ام.می دونی پر بودن اصلا برایم مهم نیست،همیشه خالی به اینجا بر می گردم».

سطل دومی خنده اش می گیرد و خنده کنان می گوید:«تو چرا این طوری فکر می کنی؟من همیشه خالی اینجا می آیم و پر بر می گردم.مطمئن هستم اگر تو هم مثل من فکر می کردی می توانستی شادتر زندگی کنی!».

قرار ما و شما

قرار ما راس ساعت 23 شب نیمه شعبان

در آموزه های دینی ما آمده که دعای جمعی به استجابت نزدیکتر است.

بیاییم در شب نیمه شعبان، راس ساعت 23 دستان خالی خود را به بارگاه الهی بلند کرده و برای فرج یگانه منجی عالم بشریت، یوسف فاطمه(علیهماالسلام) دعا کنیم. باشد که این دعا به درگاه احدیت مقبول افتد و چشم عالم هستی به رخ زیبا و دلربای امام عصر(عج) روشن شود و توفیق خدمت در سپاه مهدی(علیه السلام) به تک تک ما داده شود.

این خبر مربوط به بخش مهدویت تبیان هست شاید بعضی از کاربران این صفحه رو ندیده باشند پس شما هم بیایید و همراه شوید.

این هم لینکش  قرائت دعای فرج راس ساعت 23 شب نیمه شعبان 

وارد صفحه بالا که بشید دعای فرج رو هم میتونید بشنوید.

 

 

بخوان دعای فرج را، دعا اثر دارد

دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد

بخوان دعای فرج را و عافیت بطلب

که روزگار بسی فتنه زیر سر دارد

بخوان دعای فرج را و ناامید مباش

بهشت پاک اجابت هزار در دارد

بخوان دعای فرج را که صبح نزدیک است

خدای را، شب یلدای غم سحر دارد

بخوان دعای فرج را به شوق روز وصال

مسافر دل ما، نیت سفر دارد

بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا

ز پشت پرده غیبت به ما نظر دارد

بخوان دعای فرج را که دست مهر خدا

حجاب غیبت از آن روی ماه بر دارد

آمین یا رب العالمین

اللهم صلی علی محمد وآل محمد بعدد ما احاط به علمک.
اللهم عجل الولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

کتاب های الکترونیک

بانک کتاب های الکترونیکی دوره ابتدایی
اول ابتدایی
5 61.58 مگابايت 23332
دوم ابتدایی
8 78.59 مگابايت 20660
سوم ابتدایی
10 105.83 مگابايت 17461
چهارم ابتدایی
10 108.2 مگابايت 16808
پنجم ابتدایی
10 106.61 مگابايت 20005
ششم ابتدایی
9 86.08 مگابايت 76601
بانک کتاب های الکترونیکی دوره راهنمایی
دوم راهنمایی
12 129.38 مگابايت 43282
سوم راهنمایی
15 170.56 مگابايت 44177
بانک کتاب های الکترونیکی دوره متوسطه
دوم دبیرستان (کتاب های مشترک)
8 85.64 مگابايت 29726
اول دبیرستان
16 158.37 مگابايت 33432
سوم دبیرستان (کتاب های مشترک)
8 67.67 مگابايت 16021
دوم دبیرستان رشته علوم انسانی
9 110.81 مگابايت 18352
دوم دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک
3 32.7 مگابايت 18203
سوم دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک
7 75.67 مگابايت 33782
دوم دبیرستان رشته علوم تجربی
1 10.85 مگابايت 7660
سوم دبیرستان رشته علوم تجربی
7 75.48 مگابايت 27699
سوم دبیرستان رشته علوم انسانی
12 134.04 مگابايت 4506
بانک کتاب های الکترونیکی دوره پیش دانشگاهی
پیش دانشگاهی رشته ریاضی و فیزیک
4 44.13 مگابايت 3072
پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی
9 113.5 مگابايت 5406
پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی
4 71.07 مگابايت 3347
پیش دانشگاهی (کتاب های مشترک)
7 58.66 مگابايت 4659

ماجرای زیبای حاتم اصم

حاتم اصم كه يكى از زهاد عصر خويش بود، مردى بود فقير و عائله دار كه به سختى زندگيش را اداره مى كرد، اما اعتقاد فوق العاده به خدا داشت شبى با رفقاى خود نشسته بود، صحبت حج و زيارت خانه خدا به ميان آمد شوق زيارت به دلش افتاد به منزلش مراجعت كرد، زن و بچه هايش را اطراف خود جمع نمود و مقصدش را براى آنها بيان كرد و گفت : اگر شما با من موافقت كنيد كه به زيارت خانه خدا بروم ، من براى شما دعا خواهم كرد.
زنش گفت :
تو با اين حال فقر و تنگدستى و اين عائله زياد كجا مى خواهى بروى ؟ زيارت بيت الله بر كسى واجب است ، كه غنى و ثروتمند باشد، بچه ها هم گرفتار مادرشان را تصديق كردند، جز يك دختر كودك كه شيرين زبانى كرده و گفت : چه مى شود اگر شما به پدرم اجازه دهيد؟ بگذاريد هر كجا مى خواهد برود، روزى دهنده ما خدا است ، خداى متعال قدرت دارد، روزى را به وسيله ديگرى به ما برساند.
از گفتار اين دخترك همه متذكر شده ، و او را تصديق كردند و اجازه دادند كه پدرشان به خانه خدا برود.
حاتم مسرور و خوشحال شد و اسباب سفر را فراهم كرد وبا كاروان حج حركت نمود، از آن طرف همسايگان به منزل او آمدند و زبان به ملامت خانواده اش گشودند كه چرا با اين فقر و تهى دستى گذاشتيد كه پدرتان به سفر برود، چند ماه اين مسافرت طول خواهد كشيد شما از كجا مخارج زندگى را تاءمين مى كنيد؟
همه بچه ها گناه را بار گردن دختر كوچك كردند و او را ملامت نمودند كه اگر تو سخن نگفته بودى و زبانت را كنترل مى كردى ما اجازه نمى داديم پدر به مسافرت برود، دختر متاءثر شد و اشكهايش جارى گرديد سر به سوى آسمان بلند كرد، دستها را به دعا برداشت و گفت پروردگارا اينان به فضل و كرم تو عادت كرده اند و از خوان نعمت تو برخوردار بوده اند، تو آنها را ضايع مگردان و مراهم در نزد آنها شرمنده مكن در حاليكه آنها متحير نشسته بودند و فكر مى كردند از كجا قوتى بدست آورند.
اتفاقا حاكم شهر از شكار بر مى گشت ، تشنگى بر او غلبه كرده ، جمعى از همراهان را به در منزل حاتم فرستاد تا آب بياورند، آنها در خانه را كوبيدند، زن حاتم پشت در آمد، پرسيد چه كار داريد، گفتند: امير درب منزل ايستاده مقدارى از شما آب مى خواهد، زن با حال بهت به آسمان نگاه كرده گفت :
پروردگارا! ديشب گرسنه به سر برديم و امروز امير به ما محتاج شده و از ما آب مى طلبد.
زن ظرفى را پر از آب كرده نزد امير آورد و از سفالين بودن ظرف غذر خواهى نمود.
امير از همراهان پرسيد: اينجا منزل كيست ؟
گفتند: منزل حاتم اصم ، يكى از زهاد اين شهر است ، شنيده ايم او به مسافرت بيت الله رفته و خانوده اش به سختى زندگى مى كنند.
امير گفت : ما به اينها زحمت داديم و از آنها آب خواستيم ، از مروت و مردانگى دور است كه امثال ما به اين مردم مستمند و ضعيف زحمت دهند و بارشان به دوش آنها بگذارند.
امير اين بگفت و كمربند زرين خود را باز نموده به داخل منزل افكند و به همراهانش گفت : كسى كه مرا دوست دارد، كمربند خود را به داخل منزل بيندازد، همه همراهان كمربندهاى زرين را باز كرده و به داخل منزل افكندند، موقعى كه خواستند برگردند، امير گفت :
دورد خدا بر شما خانواده باد! الان وزير من قيمت كمربندها را براى شما مى آورد و آنها با مى برد، خداحافظى كرده و رفتند چند لحظه اى طول نكشيد كه وزير برگشت و پول كمربندها را آورد و آنها با تحويل گرفت ، چون دخترك اين جريان را مشاهده كرد به گريه افتاد از او پرسيدند، چرا گريه مى كنى ؟ بايد خوشحال باشى ، زيرا خداى متعال به لطف خود، به ما وسعت داده است ، دختر گفت :
گريه ام براى آن كه ما ديشب گرسنه سر بر بالش گذارديم ، و مخلوقى بسوى ما يك نظر انداخت ، ما را بى نياز ساخت ، پس هرگاه خداى مهربان بسوى ما نظر افكند آنى ما را وا نخواهد گذارد، بعد براى پدرش دعا كرد، پروردگار! همچنانكه به ما نظر مرحمت فرمودى و كار ما را اصلاح كردى نظرى بسوى پدر ما كن و كار او را اصلاح فرما.

تیر

به کوچه پس کوچه های تابستان خوش آمدید.

فصل زیبا و پرنعمت

آغوش گرم  خلقت وطبیعت عاشقانه باز است.