خدایا شکر

روزى، مردى خواب عجیبى دید! دید که پیش فرشته‌هاست و به کارهاى آنها نگاه مى‌کند. هنگام ورود، دسته بزرگى از فرشتگان را دید که سخت مشغول کارند و تند تند نامه‌هایى را که توسط پیک‌ها از زمین مى‌رسند، باز مى‌کنند و داخل جعبه مى‌گذارند.

مرد از فرشته‌ها پرسید: شما چه‌کار مى‌کنید؟ فرشته در حالى که داشت نامه‌اى را باز مى‌کرد، گفت: اینجا بخش دریافت است و ما دعاها و درخواست‌هاى مردم را، تحویل مى‌گیریم.

مرد کمى جلوتر رفت، باز تعدادى از فرشتگان را دید که کاغذهایى را داخل پاکت مى‌گذارند و آنها را توسط پیک‌هایى به زمین مى‌فرستند.

مرد پرسید: شماها چه‌کار مى‌کنید؟ یکى از فرشتگان با عجله گفت: اینجا بخش ارسال است؛ ما الطاف و رحمت‌هاى خداوند را براى بندگان به زمین مى‌فرستیم.

مرد کمى جلوتر رفت و یک فرشته را دید که بیکار نشسته است!

مرد باتعجب پرسید: شما چرا بیکارید؟! فرشته جواب داد: اینجا بخش تصدیق جواب است. مردمى که دعاهایشان مستجاب شده، باید جواب بفرستند، ولى فقط عده بسیار کمى جواب مى‌دهند.

مرد از فرشته پرسید: مردم چگونه مى‌توانند جواب بفرستند؟ فرشته پاسخ داد: بسیار ساده، فقط کافیست بگویند :  «خدایاشکر»

عمو نوروز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تبریک عید

سال نو مبارک
یا مقلب القلوب والابصار

ای خدای دگرگون کننده دل‏ها و دیده ها

یا مدبر اللیل والنهار

ای تدبیر کننده روز و شب

یا محول الحول والاحوال

ای دگرگون کننده حالی به حال دیگر

حول حالنا الی احسن الحال

حال ما را به بهترین حال دگرگون کن

من شش یار باوفا دارم،

من شش یار باوفا دارم، همه آنچه را که من میدانم آنها به من آموخته اند. نام آنها این است:

چه چیز؟ چرا؟ چه وقت؟ چطور؟ کجا؟ چه کسی؟

Who, What, Where, When, Why, How

نـمـره شـادی شمـا چـنـد اسـت ؟

تستی جالب و واقعی !


آیا به نظر خودتان جزو افراد شاد هستید یا فکر می‌کنید که مسئولیت‌های سنگین زندگی اجازه شادبودن را به شما نمی‌دهد؟ بهتر است که به جای فکرکردن به جواب این سوال آزمون زیر را انجام بدهید تا متوجه بشوید که سطح شادی‌تان چقدر است... شما می‌توانید برای هر سوال، 6 نوع پاسخ متفاوت داشته باشید و در نهایت با جمع‌کردن امتیازهایی که کسب كرده‌اید جواب آزمون را در مورد خودتان تفسیر کنید:

و اما سـوال هـا :

1. چقدر فکر می‌کنید که برای خودتان و دیگران مهم هستید؟

2.
چقدر احساس باارزش بودن دارید؟

3.
چقدر احساسات خوب و امیدوارکننده دارید؟

4.
چقدر احساس می‌کنید که کارها بدون شما انجام نمی‌شوند؟

5.
چقدر در زندگی‌تان به دنبال اهداف خاص و دست‌یافتنی هستید؟

6.
چقدر فکر می‌کنید که آدم قابل‌احترامی هستید؟

7.
چقدر فکر می‌کنید امکان رسیدن به اهدافتان در زندگی زیاد است؟

8.
چقدر فکر می‌کنید که قدرت تفکر شما روی بهبود زندگی‌تان تاثیر دارد؟

9.
چقدر فکر می‌کنید که خودتان را دوست دارید؟

ادامه نوشته

مدت زمان

در باره ی مدت زمان پاسخگویی
به سوالات تیزهوشان به اطلاع می رسانیم
 که برای پاسخگویی به سوالات ۸۰دقیقه زمان دارید
 و تمام سوالات هم از کلاس ششم خواهد بود

باید زیاد مطالعه کنید






باید زیاد مطالعه کنید تا بدانید که هیچ نمی دانید. مونتس کیو

َYou have to read a lot to realize you know nothing. Montesquieu

 

گامهايي براي دوست داشتني شدن !

گام 1 - از انتقاد بيجا ، سرزنش مداوم و گِله و شکايت بپرهيزيد.

گام 2 - در ارزيابي هاي خود صادق و بي ريا باشيد.

گام 3 - ديگران را دوست بداريد و به آنها علاقه مند شويد.

گام 4 - خواسته هاي ديگران را درک کنيد .

گام 5 - هميشه لبخند را زينت چهره خود کنيد.

گام 6 - به خاطر داشته باشيد نام هر شخصي زيباترين نت موسيقي اوست ؛ پس ديگران را به نام صدا بزنيد و با او احساس نزديکي کنيد .

گام 7 - شنونده خوبي باشيد و ديگران را تشويق کنيد که درباره خودشان و علاقه منديهايشان حرف بزنند .

گام 8 - در جهت علايق ديگران سخن بگوييد .

گام 9 - اين باور را به ديگران القا کنيد که قدرت زيادي دارند و براي خود کسي هستند، و در انجام اين کار نهايت صداقت را داشته باشيد .

گام 10 - هميشه براي اين که بهترين نتيجه را از بحث و مجادله بگيريد، سعي کنيد از شرکت در آن بپرهيزيد .

گام 11 - به عقايد ديگران احترام بگذاريد و هرگز از عبارت « تو اشتباه مي کني » استفاده نکنيد .

گام 12 - اگر خطايي از شما سرزد، با قاطعيت به آن اعتراف کنيد و اعتماد به نفس داشته باشيد و بدانيد که « انسان جايز الخطاست » .

گام 13 - هميشه صحبت هاي خود را دوستانه آغاز کنيد .

گام 14 - به گونه اي رفتار کنيد که هميشه ديگران تأييدتان کنند .

گام 15 - سعي کنيد از راه هاي مناسبي براي کسب آرامش استفاده کنيد تا ديگران براي شريک شدن در آرامشتان به سوي شما بيايند .

گام 16 - اجازه بدهيد هميشه ديگران بيش از شما صحبت کنند .

گام 17 - خالصانه به هر اتفاقي از ديد ديگران نگاه کنيد و تک محور نباشيد .

گام 18 - باورها و علايق سايرين را همانگونه که هستند بپذيريد چرا که هرکس از ديد خود بهترين است .

گام 19 - همواره به سوي انگيزه هاي بهتر و قوي تر برويد، تا بهترين باشيد .

و بالاخره گام آخر ؛

همواره باورهايتان را پيش روي خود مجسم کنيد و چالش هاي زندگي را با آغوش باز پذيرا شويد تا براي ديگران يک نمونه و الگو باشي

http://payammoshaverz.blogfa.com

بخوانید و عمل کنید

اگر بدون در نظر گرفتن زمان به مطالعه بپردازيم توانائي هاي يادگيريمان به تدريج کم

 و کمتر مي شود. در ابتدا زمان مطالعه را تعيين کنيد. مثلاً در ابتداي مطالعه با خود

               بگوئيد  بعد از دو ساعت آن را متوقف خواهم کرد مي بينيم که توانائي هاي يادگيري

       در ابتدا کاهش  يافته و در پايان مدت، قدري افزايش خواهد يافت.

      مي توانيم با تقسيم جلسه دو ساعته، به چهار جلسه کوتاه تر(هر جلسه 25 دقيقه با

 استراحتي  کوتاه در فواصل آنها) بازده يادگيري را افزايش دهيم. نمودار آبي بازده يادگيري را در يک جلسه

 مطالعه بدون استراحت نشان مي دهد و نمودار قرمز بيانگر بازده يادگيري، در چهار جلسه کوتاه تر است.

یادداشت برداری

اگر مطالعه همراه با يادداشت‌برداري باشد، ميزان بازدهي افزايش مي‌يابد.

اگر به صورت خلاصه‌نويسي صورت بگيرد بازدهي آن به 40 درصد مي‌رسد. در صورتي كه اگر يادداشت‌برداري حاوي نكات مهم و كليدي باشد بازدهي آن به 50 درصد خواهد رسيد.
تنظيم نكات كليدي به 2 روش انجام مي‌گيرد: خطي و شبكه‌اي و تنظيم نكات. در روش يادداشت‌برداري به روش خطي حدود 60 درصد بازدهي را خواهيم داشت، در صورتي كه در يادداشت‌برداري به روش تنظيم نكات حدود 100 درصد بازدهي خواهيم داشت.

مطالب پیشین را مطالعه نمایید

خلاصه نویسی(3)


در اینجا به اختصار روش مناسب برای خلاصه‌برداری و مطالعه درس‌های مختلف را مطرح می‌كنیم:


لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


در تعطیلات نوروز به این موضوع توجه داشته باشید.


ادامه نوشته

خلاصه نویسی(2)

1. خواندن بدون نوشتن:

روش نادرست مطالعه است. مطالعه فرآیندی فعال و پویا است و برای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درك صحیح مطالب استفاده كرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را  ادا كرد و نكات مهم را یادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همه‌جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام مورد نیاز، خصوصا «قبل از امتحان، بتوان از روی نوشته‌ها مرور كرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجددا» به‌خاطر سپرد.


2. خط كشیدن زیر نكات مهم:

این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش كاملی برای مطالعه نیست چرا كه در این روش بعضی از افراد به‌جای آنكه تمركز و توجه روی یادگیری و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشیدن زیر نكات مهم می‌گردد. حداقل روش صحیح خط كشیدن زیر نكات مهم به این صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا درك كنند و سپس زیر نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب به‌دنبال نكات مهم بگردند تا زیر آن را خط بكشند.

3. حاشیه‌نویسی:

 این روش می‌تواند برای یادگیری مطالبی كه از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.

4. یادداشت برداری :

 در این روش شما مطالب را می‌خوانید و آنچه را كه درك كرده‌اید هر موضوعی را در برگه های جدا  یادداشت می‌كنید كه این روش برای مطالعه مناسب است و از روش‌های قبلی بهتر می‌باشد چرا كه در این روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را یادداشت می‌كنید اما باز هم بهترین روش برای خواندن نیست.


5. كلید‌برداری:  (خلاصه نویسی ) :

كلید‌برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نكات مهم است. در این روش شما بعد از درك مطالب، به صورت كلیدی نكات مهم را یادداشت می‌كنید و در واقع كلمه كلیدی كوتاه‌ترین، راحت‌ترین، بهترین و پر‌معنی‌ترین كلمه‌ای است كه با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به‌خاطر آورده می‌شود.


6. خلاقیت و طرح شبكه‌ای مغز:

این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا فراگیری مطالب درسی است. در این روش شما مطالب را می‌خوانید بعد از درك حقیقی آنها نكات مهم را به زبان خودتان و به صورت كلیدی یادداشت می‌كنید و سپس كلمات كلیدی را به روی طرح شبكه‌ای مغز می‌نویسد (در واقع نوشته‌های خود را به بهترین شكل ممكن سازماندهی می‌كنید و نكات اصلی و فرعی را مشخص می‌كنید) تا در دفعات بعد به جای دوباره‌خوانی كتاب، فقط به طرح شبكه‌ای مراجعه كرده و با دیدن كلمات كلیدی نوشته شده به روی طرح شبكه‌ای مغز، آنها را خیلی سریع مرور كنید. این روش درصد موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش می‌دهد و درس خواندن را بسیار آسان می‌كند و بازده مطالعه را افزایش می‌دهد

 


خلاصه نویسی(1)

یا تا‌كنون به این موضوع فكر كرده‌اید كه هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌كنید؟ یك روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشكلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسی‌های به عمل آمده گویای آن است افرادی كه در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مساله‌ای است كه در سراسر طول زندگی انسان به‌ویژه در دوران دانش‌آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا كه دانش‌آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است.

شاید به افرادی برخورده باشید كه می‌گویند: همه كتاب‌ها و جزوه‌ها را می‌خوانم، اما موقع امتحان آنها را فراموش می‌كنم، یا من استعداد درس خواندن را ندارم، چون با اینكه همه مطالب را می‌خوانم اما همیشه نمراتم پایین است و یا... بسیاری از اینگونه مشكلات به نداشتن یك روش صحیح برای مطالعه بازمی‌گردد. عده‌ای فقط به حفظ كردن مطالب اكتفا می‌كنند، به‌طوری كه یادگیری معنا و مفاهیم را از نظر دور می‌دارند. این امر موجب فراموش شدن مطالب بعد از مدتی می‌شود، در واقع آنچه اهمیت دارد یادگیری معنا و مفهوم است، چیزی كه نمی‌توانیم و نباید از آن دور باشیم. برای آنكه مطلبی كاملا آموخته شده و با اندوخته‌های پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال فراموشی كمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینكه خود را محكوم كنیم به نداشتن استعداد درس خواندن، كمبود هوش، كمبود علاقه، عدم توانایی و سایر موارد، بهتر است نواقص خود را در مطالعه كردن بیابیم و به اصلاح آنها بپردازیم. در این صورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندكی تفكر عادت‌های نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادت‌های مطلوب را جایگزین آن كنیم

بازی ریاضی

 

سلام

می دونم که دوست داری یاد بگیری
 و البته شادباشی
 در سمت چپ
سایت
 لینک
دوستان

بازی ریاضی ها را تجربه کن

پایه ششم

دانش آموزان پایه ششم می توانند با مراجعه به این آدر س که توسط انجمن علمی معلمان ایزان تهیه شده مراجعه و درآزمون انلاین دروس پایه ششم شرکت نمایند و میزان اطلاعات خود را بسنجند


آزمون آنلاین علوم پایه پنجم

جهت  شرکت در آزمون آنلاین  کلیک کنید.

جهت  شرکت در آزمون آنلاین کلیک کنید.

جهت  شرکت در آزمون آنلاین کلیک کنید.

آزمون اطلاعات

آزمون آنلاین اطلاعات عمومی

این آزمون 10 سوال هست و هر سوال 5 امتیاز دارد

اگه بالاتر از 15 امتیاز بگیرید اطلاعات عمومی شما خیلی خوبه

آزمون آنلاین چهارم

جهت شرکت روی ورود به آزمون آنلاین چهارم ابتدایی کلیک کنید.

شرکت در آزمون برای همه رایگان می باشد. 

سوالات به صورت رندرم و در پایان نتیجه آزمون به کاربر نشان داده شده و آزمون دهنده می تواند نتیجه آزمون خود را ببیند.

مجموعه سئوالات تستی ریاضی پنجم دبستان (بخش پذیری)

1- باقی مانده کدام یک از اعداد زیر بر 9 برابر 5 است ؟

1 ) 1                 2 ) 5555                   3) 1235                         4)1720

2- اگر 379 تومان را بین 5 نفر به طور مساوی تقسیم کنیم چند تومان باقی می ماند

 1) 1                      2) 2                        3 ) 3                    4) 4

3- اختلاف کوچکترین عدد چهار رقمی که بر 3 و 9 بخش پذیر باشد و بزرگترین عدد سه رقمی که بر 3 و 5 و 9 بخش پذیر باشد چند است ؟

1) 18                         2) 12                                3) 9                          4) 56

4- مجموع رقم های عددی 125 است . باقیمانده ی آن عدد بر 3 و 9 به ترتیب کدام عدد ها می باشد ؟

1) ( 2 و 8 )          2) (2 و 2 )                 3) ( 2 و 5 )               4) ( 0 و 8 )

5- بزرگترین عدد سه رقمی کوچک تر از 200 که بر 9 و 3 بخش پذیر است کدام عدد می باشد 1) 198                      2 ) 180                           3) 189                         4 ) 199

6- کوچکترین عدد چهار رقمی را که بر 6 بخش پذیر است مشخص کنید؟

1 ) 1000                2) 1002                       3) 1005                           4) 1008

7- کدام یک از عددهای زیر هم بر 2 هم بر 3 و هم بر 5 بخش پذیر است ؟

1) 486                  2) 950                         3) 870                             4) 936

 8- به عدد 7001 چند واحد اضافه کنیم تا بر 5 بخش پذیر باشد.

1 ) 6                   2) 7                           3) 8                                 4) 9

9- چه عددی بر ده بخش پذیر است ؟

1) 6                   2) 2                          3) صفر                            4) 3

10- باقی مانده ی تقسیم عبارت ( 333 + 999 + 777 + 13587 + 111 + 555 ) بر 3 کدام است ؟

1) 1                 2) 2                           3) صفر                           4) 3 

11- داخل چه رقمی  قرار دهیم تا عدد حاصل بر 6 بخش پذیر شود ؟

137

1) 6                          2 ) 1                       3) 4                        4) 2

12- باقیمانده ی کدام یک از اعداد زیر بر 9 مساوی 8 است ؟

1) 558             2) 431                          3 ) 785                        4) 697

13- اگر در یک عمل تقسیم ، از مقسوم علیه کوچکتر باشد ، باقیمانده برابر با ........................... است .

1) صفر            2) مقسوم علیه           3) مقسوم                4) خارج قسمت

14- باقیمانده ی تقسیم عدد 115 + 114 + 113 + 112 + 111 بر 5 چیست ؟

1) صفر                 2) 1                                 3) 2                                 4) 3

15- باقیمانده ی تقسیم ( 13579 + 999 + 777 + 555 + 333 + 111 ) بر 3 چیست ؟

1) صفر               2) 1                        3) 2                4) نمی توان تعیین کرد

اگر عدد 32000 را 320 بنویسیم چه تغییری در آن داده ایم ؟

1) 100 تا کم داریم        2) 100 برابر کوچک کرده ایم

3) 200 تا کم کرده ایم                          4) 200 برابر کوچک کرده ایم

 17- عدد 18 را در چه عددی ضرب کنیم حاصل ضرب برابر مجموع دو عدد 72 و 54 شود ؟

1  (   6                         2) 7                             3) 8                      4) 9 

18- مجموع ارقام کوچکترین عدد چهار رقمی که هم بر 3 و هم بر 2 بخش پذیر باشد کدام است ؟

1 ) 1                       2) 2                            3) 3                       4)6
19- کدام یک از اعداد زیر بر 2 و 5 و 9 بخشپذیرند ؟

1) 2835                 2) 9432                     3) 4410                    4) 43210

 20- یکان حاصلضرب 14 × 13 × 12 × 11 کدام است ؟

1) 2                    2) 4                          3) 6                        4) 8

21- رقم یکان حاصلضرب 13 × 12 × 11 × 10 × 9 × 8   کدام است ؟

1) صفر                  2) 2                         3) 4                               4) 7

22- باقیمانده ی  تقسیم یک عدد چهار رقمی بر 9 برابر 5 است . اگر ارقام این عدد چهاررقمی را بر عکس بنویسیم باقیمانده عدد حاصل بر 9 چند خواهد بود ؟

1) 0                        2) 2                           3) 3                              4) 5  

23- هر یک از اعداد زیر بر 7 بخش پذیر ند کدام یک از آنها بر 21 هم بخش پذیر است؟

1) 7511                  2) 882                       3) 1463                           4 )2275

24- کدام یک از اعداد زیر بر 4 بخش پذیر است ؟

1)4194                 2) 5026                  3)8902                     4)3444

25- اگر عدد زوجی را در 3 ضرب کنیم حاصل ضرب همراه بر چه عددی بخش پذیر است ؟

1)9                      2) 12                       3)6                         4) 18


http://schoolmaster5.blogfa.com/

علوم ومطالعات

1- کدام گزینه درست است؟
گوشته ی زیرین،همانددهسته،دوحالت فیزیکی دارد.
هسته،برخلاف پوسته،فقط یک حالت فیزیکی دارد.
پوسته همانند گوشته ی زیرین،دوحالت فیزیکی دارد.
هسته ی زمین،برخلاف گوشته ی زیرین،دوحالت فیزیکی دارد.


2- انرژی نورانی خورشیددرغذاهایی که گیاهان می سازند،به چه صورتی ذخیره می شود؟
انرژی گرمایی
انرژی حرکتی
انرژی مکانیکی
انرژی شیمیایی


3- درکدام یک ازگزینه های زیرانرژی الکتریکی تولید نمی شود؟
باتری
مارماهی
رادیو
دستگاه مولدبرق


4- درکرم شب تاب،انرژی...به انرژی نورانی تبدیل می شود.
انرژی صوتی
انرژی الکتریکی
انرژی گرمایی
انرژی شیمیایی


5- تبدیل انرژی درکدام یک ازوسایل زیر،بیشت ترازسایرگزینه ها،شبیه پنکه است؟
اره برقی
میکروفن
بخاری گازی
لامپ


6- درکدام یک ازوسایل زیرانرژی نورانی تولید نمی شود؟
چراغ قوه
بخاری نفتی
لامپ
میکروفن


7- وقتی می گوییم انرژی این غذاهابیش تراست،منظورماچه نوعی ازانرژی است؟
حرکتی
گرمایی
نورانی
شیمیایی


8- روی هرپله یک شیرینی وجوددارد که 100ژول انرژی به بدن مامی دهد.اگربرای بالارغتن هزهرپله 130ژول انرژی لازم باشد،با150ژول انرژی اولیه ازچندپله می توان بالارفت؟(فرض کنیدروی هرپله شیرینی رامی خوریم وهمه ی انرژی آن جذب بدن می شود.)
بی نهایت
صفر
هفت
یک


9- مشهورترین پادشاه دوره ی صفویه چه کسی بود؟
شاه اسماعیل دوم
شاه طهماسب اول
شاه عباس اول
شاه صفی


10- کدام گزینه نادرست است؟
برای پرکردن اوقات فراغت،بایدفقط برعلاقه مندی های خودمان فکرکنیم.
فراغت زمانی است که بعدازانجام کارودرس فرصت داریم به کارهای دلخواه بپرداززیم
دربرنامه ی نامتعادل،به بعضی ازبخش های زندگی ،کم تریابیش ازحدلازم توجه شود.
کم خوابی می تواند،موجب خستگی ،بداخلاقی وکندی یلدگیری شود.


11- کدام یک ازافرادنامدارزیردردوره ی صفویه زندگی نمی کردند؟
کمال الدین بهزاد
عضدالدوله دیلمی
علامه مجلسی
شیخ بهایی


12- کدام گزینه جاهای خالی عبارت زیررابه درستی پرمی کند.(نمودارزمانی زندگی روزانه یک دایره است که ...قسمت مساوی داردوهرقسمت نشان دهنده ی یک...است.
چهار-دقیقه-
هفت-روز
دوازده-ماه
بیست وچهار-ساعت


13- همه ی گزینه های زیرجزگزینه ی...ازکالاهای صادراتی مهم ایران درزمان صفویه بوده اند.
خشکبار
سنگ های قیمتی
ابریشم
پوست حیوانات


14- کدام گزینه درموردزندگی پیامبر(ص)صحیح نیست؟
هرگاه مهمانی برای وی می آمد،به احترام اوازجابرمی خواست.
زمانی که فقط بابزرگان روبرومی شد،درسلام کردن برآن ها پیشی می گرفت.
می فرمود:خداوندکسی راکه باترش رویی بادیگران دیدارکنددشمن می دارد.
هرکه بااوسخن می گفت:به سخنانش گوش می دادتاسخنش یابد.

15- خداونددرکدام سوره وآیه می فرماید:بامردم به نیکی سخن بگویید.
سوره ی بقره-آیه ی 83
سوره ی نازعات
آیه ی 27
سوره ی زلزال- آیه ی 7


16- حدیث زیرفرموده ی کدام بزرگواراست؟(هرکس سخن دیگری راقطع کند،گویابه صورتش چنگ زده است.
حضرت علی (ع)
امام حسین(ع)
حضرت محمد(ع)امام باقر(ع)
حضرت محمد(ص)


17- آیه ی 11سوره ی حجرات،برکدام موضوع تاکیددارد؟
احترام به بزرگ ترها
درگوشی صحبت نکردن
سکوت به هنگام صحبت دیگران
دوری ازمسخره کردن


18- خداونددرآیه ی 10سوره ی مجادله،دررابطه باچه موضوعی صحبت می فرماید؟
سکوت به هنگام صحبت دیگران
دوری ازمسخرده کردن
درگوشی صحبت نکردن
احترام به بزرگ ترها

http://mosavipoor.blogfa.com

ریاضی ششمی ها

1- اوسین بولیت دونده ی جامایکایی درنسابقات دوومیدانی المپیک لندن رکورددوی 100متررابازمان 63/9ثانیه شکست.رکوردائباتقریب کم تراز1./.کدام گزینه اس
63/9
6/9
9
10


2- مقدارتقریبی کسر7/22باتقریب کمتراز1برابراست؟
3
1/3
14/3
4


3- عددی دلخواه درنظربگیرید.اگراین عددراباتقریب کم تراز100یک بارقطع وباردیگرگردکنیم اختلاف دومقدارتقریبی دربیش ترین حالت چندخواهد بود؟
10
1
250
100


4- معنی جمله ی داده شده چیست؟عددی راتقریب کم تراز1/.قطع کردیم.
یعنی درعدد اصلی ازارقام صدم و...صرف نظرکردیم
یعنی اختلاف عدداصلی بامقدارتقریبی اش کم تراز1/.است
یعنی اختلاف عدداصلی بامقدارتقریبی اش حدود1/.است
یعنی اختلاف عدداصلی بامقدارتقریبی اش حدود1/.است


5- متمم کدام یک ازاززاویه های زیرازبقیه بزرگ تراست؟
10
17
30
40


6- دوکیلومترو300مترو7سانتی مترچندکیلومتراست؟
37/2
307/2
3007/2
30007/2


7- یک بادبادک درارتفاع 100متری اززمین5/.سانتی مترطول داشت.وقتی آن راپایین آوردیم،طول آن 100برابرشد.طول این بادبادک چندمتربوده است؟
5
5/.
5./.
50


8- محیط دوچرخه ای4/.متراست.بعدازپیمودن مسیری،چرخ های آن 1000دورزده است.طول مسیرچندمتربوده است؟
12/25
800
2512
400


9- کدام گزینه بابقیه تفاوت دارد؟
0020/2
0200/2
020/2
02/2


10- حاصل ضرب عبارت روبروکدام مورداست؟2/2×1/3

86/2
68/2
8/26
86/2


11- کدام عدد گردشده ی عدد457باتقریب کم تراز10می باشد؟
450
460
400
500


12- خط راستی که 4نقطه ی متمایزروی آن قراردارد،شامل چندپاره خط است؟
12
9
4
6


13- کدام کسربین 5/1و6/1قراردارد؟
7/1
6/2
11/2
5/3

 


14- میانگین نمره های 4درس رضادرآبان ماه،5/17می باشد.مجموع نمره های اوکدام است؟
70
75
80
72  


15- اگر5/2عددی راازنصف آن عدد10واحدکم ترباشد،آن عددکدام است؟
25
50
75
100


16- یک شش ضلعی چندقطردارد؟
10
9
6
7

 


17- 4/3گنجایش ظرفی 360سی سی است.گنجایش کل ظرف چه قدراست؟
480 سی سی
500سی سی
470 سی سی
490سی سی

 


18- سن مریم ربع سن پدرش است.اگرپدرش 30سال بزرگ ترازمریم باشد،مریم چندسال دارد؟
20
10
30
15


19- قیمت یک لباس 5000تومان بود.نیماآن رابه قیمت 3000تومان خرید.اوچنددرصدتخفیف گرفته است؟
70
60
40
50


20- گنجایش ظرف آبی 350لیتراست،7/4گنجایش این ظرف چندلیتراست؟
200
100
300

400

http://mosavipoor.blogfa.com

اسامی برگزیدگان آزمون آزمایشی مرحله دوم

اسامی برگزیدگان آقایان

1- ابوالفضل قنبری

2- صادق پناهی

3- عرفان غلامی

4- محمد امین معصومی

5- علی برزگر

اسامی برگزیدگان خانم ها

1-سمانه جهانی فرد

2- فاطمه شیری

3- زهرا طالبی

4- کوثر موسوی

5- زهرا زمانی

آزمون های آنلاین ششم


شما مي‌توانيد در آزمون‌هاي زير شرکت نماييد. لطفاً يکي را انتخاب کنيد:

اطلاعات را مانند نمونه پر کنید

نام نام خانوادگی ونام پدر را نوشته  اسم ها را هم هر چه دوست دارید پرکنید.

رمز عبور وپسورد  هم هر عددی خواستید قرار دهید یک رقمی دو رقمی وغیره

نام کاربری یک یا چند حرف انگلیسی که دوست دارید تایپ کنید 

ایمیل هم لازم نیست  الان کلیک کنید


منابع آموزشی ریاضی

 

 نمونه سوالات آزمون درسي پايه اول راهنمايي
عدد نويسي وچهار عمل اصلي
اعداد مركب
بخش پذيري
كسر متعارفي
كسر اعشاري
نسبت وتناسب
درصد
بررسي اطلاعات
اطلاعات حل مسئله
مساحت/ محيط
حجم
زاويه
رسم مثلث
علوم
ادبيات
معلومات عموميرياضيات تشريحي
http://www.rahyar.net

زاویه و کاربرد های آن

زاویه های بدن انسان و نقش آن ها در فعالیت جسمانی

-         آیا فکر می کنید ، تشکیل زاویه های گوناگون اجزای بدن ،تصادفی و بر حسب اتفاق است؟

به مثال های زیر توجه کنید:

-         استخوان های کتف بدن به صورت مثلثی است کهیک زاویه ی آن حدود 30 درجه، یک زاویه حدود 60 درجه و زاویه ی دیگر آن حدود 90 درجه است.

-         استخوان کشکک زانو زاویه ای حدود 60 درجه دارد.

-         روده ی بزرگ در ناحیه ی شکم به صورت مربع و با زاویه ی 90 درجه است.

-         قلب در ناحیه ی چپ سینه با زاویه ی 30 درجه و 60 درجه به طرف پایین نسبت به خط وسط بدن قرار گرفته است.

-         سر استخوان ران با زاویه ی 45 درجه به لگن متصل می شود.

-         دنده ها با زاویه ای حدود 30 درجه نسبت به خط عرضی بالاتنه به مهره ها وصل است.

-         نای با زاویه ی حدود 30 درجه نسبت به خط وسط بدن وارد شش ها می شود.

-         مری به معده تحت زاویه ی 90 درجه متصل شده است.

در بررسی دقیق موارد یاد شده در می یابیم که در خلقت انسان، خداوند متعال اجزای گوناگون بدن را در موقعیت و زاویه ای خاص نسبت به یکدیگر قرار داده است. افزایش استحکام استخوان بندی ،تعادل حرکتی ، افزایش قدرت(مانند عملکرد اهرم ها)، حرکت سریع تر اعضا و اندام ها ، ارتباط بهتر اعضا ،تسهیل در انتقال مواد و انعطاف پذیری ،از جمله مواردی هستند که نشان حکمت و تدبیر پروردگار در خلقت انسان دارد.

انواع زاویه ها:

انواع زاویه ها:
زاویه ها را با توجه به مقدارشان به این صورت طبقه بندی می کنند:
  • زاویه تند:(acute angle) زاویه را تند یا حاده میگوییم هرگاه اندازه اش کمتر از 90 در جه باشد. به عبارت دیگر:
  • زاویه راست:(right angle) زاویه را راست یا قائم میگوییم هرگاه اندازه آن برابر 90 در جه باشد. به عبارت دیگر:
  • زاویه باز:(obtuse angle) زاویه را باز یا منفرجه می گوییم هرگاه بزرگتر از 90 درجه و کمتر از 180 درجه باشد. به عبارت دیگر:
  • زاویه نیم صفحه:(straight angle) زاویه را نیم صفحه میگوییم هرگاه برابر 180 درجه باشد. به عبارت دیگر:
  • زاویه بازتاب:(reflex angle) زاویه را زاویه بازتاب میگوییم هرگاه بزرگتر از 180 درجه و کمتر از 360 درجه باشد. به عبارت دیگر:
  • زاویه کامل:(full angle) زاویه را کامل یا تمام صفحه می گوییم هرگاه برابر 360 درجه باشد. به عبارت دیگر:.
تصویر

پیام بهار

مهم ترین و آشکار ترین پیام بهار و آغاز سال نو ، ایمان و اعتراف به وجود رستاخیز ظهور دوباره انسان و معرفت به آفریدگار بزرگ است والا رویش برگ ها و زایش سبزه ها را پاییزی زودرس به یغما می برد . پس آنچه را که عمرش دیری نمی پاید ، دلبستگی نشاید .

بهار فصل درنگ در تنوع رنگ هایی است که نقاش چیره دست طبیعت آن را در برابر دیدگان من و شما قرار داده است . چه خوب است چشم های حق بین تان را به سوی این دنیای پر رمز و راز بگشایید و ترجمان شگفت توحید را دریابید . تیک تاک ساعت ، زنگ بیدار باش انسان برای نجات عمر گرانمایه است .

ریاضی ششم

1- اندازه هر زاویه درپنج ضلعی منتظم برابر است با :

الف )108              ب) 540            ج) 135            د) 144

2- اگر طول مستطیلی 8وعرض آن6 باشد قطر آن چه قدر است؟

الف) 14                    ب) 9            ج) 10              د)7

3- کدامیک از مقادیر زیر اضلاع یک مثلث قائم الزاویه نیست :

الف )5و4و3           ب) 10و8و6          ج) 13و12و5           د) 3و2و1

4- هفت برابر عددی به اضافه 2 برابر 58 است آن عددبرابراست با :

الف ) 6              ب) 7                         ج) 8                   د) 10

5- دانش آموزی باپول توجیبی سه روز خود یک کتاب خرید به قیمت 15 تومان و3 تومان هم برایش باقی ماند این دانش آموز روزی چه قدر پول توجیبی از پدرش می گیرد ؟

الف )5           ب) 6                   ج) 7               د)8

6- در کدام یک از شکل  های زیر فقط دو ضلع متوازی وجود دارد ؟

الف) مثلث             ب)متوازی الاضلاع         ج) ذورنقه       د) مربع

  

 7- برای دوختن یک دست لباس 20 و 45 و 8 لازم میباشد برای دوختن 3 دست لباس از همان نوع چه مدت وقت لازم است ؟

الف )" 16و26          ب)" 16و20       ج) 16و26       د)2

8- اگر اندازه ابعاد مکعبی ((4)) برابر شود حجم آن چند برابر میشود ؟

الف) 4                   ب) 16            ج) 36                   د) 64

9- اگر در عدد (725/7623 ) رقم 6 را برداشته به جای آن 4بنویسیم چه قدر از مقدار این عدد کاسته میشود ؟

الف) 20           ب) 200                 ج) 2000          د) 20000

10- گنجایش باک مخزن بنزین اتومبیلی 40 لیتر است که سه پنجم حجم آن بنزین دارد چند لیتر دیگر بنزین بریزیم تاپرشود ؟

الف)16          ب)  8                   ج) 12                د) 18

11- یک بافنده یزدی قا لیچه ای را در مدت 144 روزو بافنده دیگر همان قالیچه را در مدت 48 روز می بافند اگر هر دو بافنده هم زمان شروع به بافتن همان قالیچه کنند کار بافت قالیچه ظرف مدت چند روز به اتمام می رسد ؟

الف) 28 روز          ب) 32روز       ج) 34 روز          د) 36روز

12- مجموع سه عدد فرد متوالی 45 است حاصل ضرب آن عدد را بدست آورید ؟

مسابقه ی علمی پايه پنجم

نمونه مسابقه علمی پایه پنجم

ادامه مطلب

ادامه نوشته