چگونگی افزایش خودآگاهی

در مباحث پیشین خاطر نشان ساختیم که خودآگاهی مولفه ی اصلی و اساسی هوش عاطفی یعنی همان چیزی است که در موقعیت شغلی شما اهمیت زیادی دارد و بدون آن،شما کارآیی و بهره وری لازم را نخواهد داست و در وضعیت نامناسبی قرار خواهید گرفت.در این قسمت قصد بررسی این موضوع را داریم که چگونه می توان خودآگاهی را افزایش داد.مطمئن باشید که ما نمی خواهیم برای افزایش خودآگاهی،جلسات طولانی و پرهزینه ی روان درمانی را توصیه نماییم.آنچه که برای افزایش دادن خودآگاهی تان به آن نیاز دارید، کمی تفکر جدی و جرأت برای کشف نحوه ی واکنش نسبت به دیگران و رویدادها در حیات شغلی تان می باشد.در این مورد لازم است چند اقدام ویژه انجام دهید.این اقدامات عبارتند از :

1-   نحوه ی انجام ارزیابی تان را مورد بررسی قرار دهید.

2-   نسبت به عملکرد حواس خود آگاه تر شوید.

3-   با احساسات خود رابطه برقرار کنید.

4-   بفهمید که اهداف و مقاصد شما چه هستند.

5-   اعمال و رفتار خود را زیر نظر بگیرید و به آن ها توجه نمایید.

الماس وجودتان را کشف کنید

می گویند کشاورزی افریقایی در مزرعه اش زندگی خوب و خوشی را با همسر و فرزندانش داشت. یک روز شنید که در بخشی از افریقا معادن الماسی کشف شده اند و مردمی که به آنجا رفته اند ، با کشف الماس به ثروتی افسانه ای دست یافته اند .
او که از شنیدن این خبر هیجانزده شده بود ، تصمیم گرفت برای کشف معدنی الماس به آنجا برود. بنابر این زن و فرزندانش را به دوستی سپرد و مزرعه اش را فروخت و عازم سفر شد .
او به مدت ده سال افریقا را زیر پا می گذارد و عاقبت به دنبال بی پولی ، تنهایی و یاس و نومیدی خود را در اقیانوس غرق می کند .
اما زارع جدیدی که مزرعه را خریده بود ، روزی در کنار رودخانه ای که از وسط مزرعه میگذشت ، چشمش به تکه سنگی افتاد که درخشش عجیبی داشت . او سنگ را برداشت و به نزد جواهر سازی برد . مرد جواهر ساز با دیدن سنگ گفت که آن سنگ الماسی است که نمی توان قیمتی بر آن نهاد.
مرد زارع به محلی که سنگ را پیدا کرده بود رفت و متوجه شد سرتاسر مزرعه پر از سنگهای الماسی است که برای درخشیدن نیاز به تراش و صیقل داشتند.
مرد زارع پیشین بدون آنکه زیر پای خود را نگاه کند ، برای کشف الماس تمام افریقا را زیر پا گذاشته بود ، حال آنکه در معدنی از الماس زندگی می کرد.

در وجود هر یک از ما معدنی از الماس وجود دارد که نیاز به صیقل دارد ؛ معمولا آنچه که می خواهیم ، هر آنچه آرزوی رسیدن به آن را داریم و بالاخره تحقق همه ی آرزوهایمان در اطرافمان قرار دارد ، اما افسوس که متوجه ی آن نمی شویم . در حالی که می بایست آستین ها را بالا زد و با برنامه ریزی و تلاش و کوشش صحیح الماس وجودی مان را جلا ببخشیم.

پی نوشت : باید هر کسی جوهر و الماس وجود خود را کشف کرده و براساس آن تلاش و برنامه ریزی کند.

منبع : کتاب مدیریت آموزشی و رفتار سازمانی از هنس مارک

 

كالبد شكافي دستگاه گوارش


غذايي كه مي‌خوريم به خودي خود در بدن قابل استفاده نيست. به فرآيند خوردن غذا كه از دهان آغاز شده و پس از طي مري، معده، روده كوچك و روده بزرگ به انتهاي راه رسيده و بخش هضم‌نشدني آن دفع مي‌‌شود، عمل گوارش يا هضم مي‌گويند.


دهان

جام جم آنلاين:مجموعه دهان شامل حفره دهان، دندان‌ها، غدد بزاق و زبان ابتداي راه گوارش يا هضم غذا قرار دارند. غذا پس از ورود به دهان طي عمل جويدن، زير دندان‌‌ها خرد مي‌شود و در عين حال با بزاق مخلوط شده و شكلي خميري به خود مي‌گيرد. به علاوه، بزاق سبب تجزيه كربوهيدرات‌‌هاي غذا مي‌شود. به اين ترتيب، غذا به مرحله خروج از دهان و ورود به مري مي‌رسد. ماهيچه‌‌هاي زبان در اين هنگام غذا را به سمت حلق و مري مي‌فرستد.


حلق

غذا هنگام خروج از دهان و ورود به مري بايد از ناحيه حلق عبور كند. در اين ناحيه، دو مجراي ديگر وجود دارد كه مربوط به دستگاه تنفس است؛ يكي مجراي انتهاي بيني و ديگري مجراي ابتداي ناي. براي جلوگيري از ورود غذا به اين دو مجرا دو دريچه در ناحيه حلق وجود دارد كه هنگام عبور غذا از اين ناحيه، دو مجراي مذكور را مي‌بندد تا غذا صرفا وارد مري شود.


مري

مري يك لوله باريك بلند مستقيم است كه از حلق تا ورودي معده امتداد دارد و غذا را از طريق حركاتي موسوم به حركات «دودي» به سمت معده مي‌راند.

ايجاد حركات دودي، كار ماهيچه‌‌هاي حلقوي مري است. در اين حركات، ماهيچه‌‌هاي مستقر در جلو، غذاي در حال حركت شل و در عوض ماهيچه‌‌هاي پشت غذا منقبض مي‌شود. اين حركات در اعضاي ديگري مانند روده كوچك و بزرگ نيز رخ مي‌دهد.


معده

معده ناحيه‌اي از دستگاه گوارش است كه غذا مدتي طولاني (تا پنج ساعت) در آن مي‌ماند و از طريق حركات خاص ديواره اين عضو هم زده مي‌شود.

در همان هنگام نيز اسيد معده همراه برخي ترشحات ديگر داخلي بر ماده غذايي درون معده تاثير گذاشته و بخشي ديگر از عمل گوارش را انجام مي‌دهد. حاصل كار معده مايع غليظي است كه به «سوپ معده» معروف است و بايد راهي مرحله بعد شود.


دوازدهه (اثني‌عشر)

مواد غذايي اكنون پس از تبديل‌شدن به سوپ معده بايد وارد روده كوچك شود. ابتداي روده كوچك ناحيه‌اي موسوم به دوازدهه قرار دارد كه سوپ معده بلافاصله پس از خروج از معده وارد آن مي‌شود.

با ورود مواد غذايي به دوازدهه، اعضاي ديگر دستگاه گوارش ـ كه اعضاي جانبي اين دستگاه هستند ـ وارد عمل مي‌شوند. يكي از اين اعضا «لوزالمعده» است كه به محض ورود غذا به دوازدهه، شيره‌اي حاوي آنزيم‌‌هاي خاصي به درون دوازدهه ترشح مي‌كند.

اين آنزيم قليايي است و يكي از وظايفش خنثي‌كردن حالت اسيدي سوپ معده پس از ورود به دوازدهه است. عضو ديگري كه در اين مرحله دست به كار مي‌شود، «كيسه صفرا»ست. اين عضو، مايعي به نام صفرا را به درون دوازدهه مي‌ريزد تا به هضم غذاهاي چرب كمك كند.

عضو سومي نيز در ميان است كه البته غيرمستقيم عمل مي‌كند. اين عضو «كبد» نام دارد. يكي از وظايف كبد توليد صفراست، اما كبد صفرا را مستقيم وارد دستگاه گوارش نمي‌كند، بلكه آن را به كيسه صفرا مي‌‌ريزد تا بدن هميشه ذخيره‌اي از صفرا داشته باشد و هنگام گوارش غذا از آن استفاده كند.


روده باريك

پس از ناحيه دوازدهه ابتداي روده كوچك كه آنزيم‌‌هاي گوارشي بخش عمده كار خود را انجام مي‌دهند، مواد غذايي به موادي قابل جذب تبديل مي‌شود و در ادامه مسير طولاني خود در روده كوچك، يعني در ناحيه تهي روده و دراز‌روده، از طريق ديواره روده كوچك وارد جريان خون مي‌شود. ديواره روده كوچك ناهموار است و همين ناهمواري بر وسعت سطح داخلي روده افزوده و جذب مواد غذايي را تسهيل مي‌كند.


روده بزرگ

مواد غذايي در انتهاي مسير خود در روده كوچك و پس از آن‌كه تقريبا همه مواد قابل جذب را به ديواره‌هاي‌ روده كوچك تحويل دادند، وارد روده بزرگ مي‌شوند.

در روده بزرگ بقيه آب موجود در ماده گوارش‌شده جذب مي‌شود و اين ماده به صورت فضولات نهايي براي دفع از بدن در‌مي‌آيد و از مقعد دفع مي‌شود.

آیا این محمد (صلی الله علیه و آله) است که بازگشته ؟!

آن گاه که علی اکبر علیه السلام به دنیا آمد. عجیب بود این شباهت. آن قدر که به محض تولد او، بوی پیامبر صلی الله علیه وآله را در فضای خانه پیچید. محمد بود! به واقع محمد بود! در کوچه و خیابانهای مدینه، که می گذشت همه انگشت حیرت به دندان می گزیدند و ظهور دوباره ی پیامبر صلی الله علیه وآله را به حیرت می نگریستند. در کربلا هم همین شد. اول، تا مدتی هیچ کس او را نمی شناخت. نقاب به صورت انداخته، عمامه ی سحاب بر سر پیچیده و تحت الحنک به گردن بسته بود. گیسوان سیاهش را به دو نیم کرده، نیمی از دو سوی گردن بر شانه آویخته و نیم دیگر بر پشت ریخته، بی هیچ کلام شروع به گشت زدن در میدان کرد. با جلال و جبروت، میدان را در زیر پایش به لرزه در می آورد و دلهای دشمنان را میان زمین و آسمان معلق نگاه می داشت. نفس در سینه ها حبس شده بود و همه ی چشمها نگران این سوار بود. انگار سر و گردن سپاه دشمن همه به ریسمانی بسته بود در دستهای او که با گردش او سرها و گردنها نیز می چرخید و دور شمسی او را دنبال می کرد.

اما گهگاه سرها پیشتر می آید و نگاه ها حیران تر می شود. این همان لحظه ها بود که باد، نقاب را از صورت او کنار می زد و بخشی از شمیل او را عیان می کرد.

خیال کن ماهی در آسمان که ابر و باد با چهره ی او نه، که با نگاه مردم بازی می کنند. همین که چشمها می خواهند جرعه ای از روشنای او را بنوشند، ابر و باد دست به دست هم می دهند و چشمه ی نور را می پوشاند. ابر اما ناگهان کنار رفت، نقاب به بالا گریخت و قرص ماه تماما نمایان شد. فغان از سپاه دشمن برخاست که: والله این رسول الله است! این پیامبر خاتم است! این نبی اکرم است...

میلاد حضرت علی اکبر و  روز جوان گرامی باد.

منبع تبیان


خودشناسی+برنامه ریزی

یادتون هست

در مورد خودشناسی صحبت کردیم

و به نظرم وقتشه در مورد برنامه ریزی و خودشناسی صحبت کنیم.

خوب اگه خودشناسی شما کامل شد می تونید برنامه ریزی کنید .

از نظر جسمی وضعیت شما چطوره؟

بیماری خاصی که انشاءالله ندارید؟

شما کدام روش برایتان جذابیت بیشتری دارد؟(سماعی/بصری/روانی حرکتی،یدی)

ورزش مورد علاقه شما؟

هنرهای شما؟

مهارت های شما؟

شادی ها و غم هایتان؟

هدف چیه و تعریف شما از هدف چیه؟

شما هدفتون چیه؟

چقدر حاضرید برای هدفتون تلاش کنید؟

بازی(تفریح) الویت چندم زندگی شماست؟

چه موقع درس را بهتر می فهمید ؟

چه روزی هایی برای مطالعه بهتره؟روزی چند دقیقه تا چند ساعت؟ حتی اگه روزی چند دقیقه باشه؟

چه موضوعی رو دوست داریدجزو مطالعه شما باشد؟

صبح بهتر می فهمید با...؟

تمام اینها لازم  تا شما بتوانید برنامه ریزی مناسب داشته باشید

باز هم مهمه تا خودشناسی نباشه برنامه ریزی اجباری بعد از مدتی تلخ و خسته کننده میشه.

برنامه چه ویژگی داره؟

صحیفه سجادیه سیدالساجدین

نغمه‌هایی در عمق وجود
مناجات

دعا و درخواست حاجت‌ها از خدا، منحصر به الفاظی نیست که از لسان مبارک پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل بیت علیهم‌السلام بیان شده باشد. لذا انسان در مقام دعا آزاد است در هر حال و در هر جا که هست و به هر لغت و زبانی که برایش ممکن است، اظهار نیاز به درگاه خدای بی‌نیاز بَرد و آن چه در دل دارد، به زبان آورد و با پروردگارش در میان بگذارد و از او رفع حاجاتش را بخواهد.

اما در این میان ممکن است انسان عادی به بسیاری از ارزش‌های والای خویش پی‌نبرده و آن چه در تامین سعادت وی نقش دارد، درک نکرده باشد و تمام توجهش به سمت یک سلسله مطالب کوچک و کم ارزش گردیده، آن‌ها را به عنوان حوایج اصیل و مهم از خداوند بخواهد.

در هر نوع گرفتاری، می‌توان با پناه به یکی از دعاها و مناجات‌ها، غم دل را بزداییم و با پروردگار خویش هم سخن شویم.

هم چنین ممکن است آدمی به هنگام دعا و عرض نیاز به درگاه خدا، نتواند آن گونه که شایسته مقام خداوندی بوده در حد کمال و ادب به آداب دعا بپردازد و خلاصه، نداند که چه باید بخواهد و چگونه باید بخواهد.  

از این رو چه بهتر است که در این مرحله نیز سر به آستان مقربان درگاه و عارفان به شیوه بندگی، یعنی خاندان عصمت علیهم‌السلام بگذارد و از زبان آن بزرگواران به دعا و مناجات با خدا بپردازد.

در این موضوع، از آن منابع فیض الهی آن قدر مضامین بلند و معارف توحیدی به ما رسیده که هر صاحب دلی در هر حال و در هر نوع گرفتاری، می‌تواند با پناه به یکی از دعاها و مناجات‌ها، غم دل بزداید و با پروردگار خویش هم سخن شود.

صحیفه مبارک امام سجاد علیه‌السلام، در این میان از نظر سند و جامعیت محتوا داری ویژگی خاصی می‌باشد و در ایجاد حال دعا و ارتباط انسان به خدا، اثری اعجاب انگیز دارد. آن چنان که نغمه‌های آن به عمق وجود انسان راه می‌یابد و او را با شور و نوایی خاص در مقام انس با خدا به پرواز در می‌آورد.

به عنوان نمونه امام سجاد علیه‌السلام در  مقام آموزش توبه به ما می‌آموزند تا با خدای خویش این گونه راز و نیاز کنیم:

 « بارالها! من در این مقام، خود به سوی تو باز می‌گردم و توبه می‌کنم ... مانند بازگشت توبه کاری که (از شدت انزجار و نفرت از گناه) خاطره هیچ گناهی را در ذهن نیز نمی‌گذراد و فکر بازگشت به هیچ خطایی را به ضمیر و باطنش راه نمی‌دهد.» (دعای 31 صحیفه سجادیه) 

باشد که بهره بریم...


آیةالله سید محمد ضیاءآبادی، کتاب توبه (شرحی از دعای 31 صحیفه ی سجادیه) بااندكی تصرف

منبع :تبیان

قمربنی هاشمی

دست خدا

ولادت، حضرت عباس (ع)

قربان عاشقی که شهیدان کوی عشق

در روز حشر رتبه او آرزو کنند

 

عباسِ نامدار که شاهان روزگار

از خاک کوی او طلب آبرو کنند

 

سقای آب بود و لب تشنه جان سپرد

می خواست آب کوثرش اندر گلو کنند

 

بی دست ماند و داد خدا دست خود به او

آنان که منکرند بگو رو به رو کنند

 

گر دست او نه دست خدائی ست پس چرا

از شاه تا گدا همه رو سوی به او کنند

 

درگاه او چو قبله ی ارباب حاجت است

باب الحوائجش همه جا گفتگو  کنند

 

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


خوش آمدید

کلیک فرمایید التماس دعا

پخش زنده از حرم سالار شهیدان

گوهر راز

امام حسین

با قلب بشر مونس و دمساز حسین است

در خلوت دل، محرم و هم راز حسین است

 

زهرا و علی، هر دو چو دریای گوهر بار

خلقت، صدف است و گوهر راز حسین است

 

آن عاشق فرزانه و، معشوق دو عالــــــــــم

بر طاق فلک غلغله انداز حــــسین است

 

هر آیتی از جانب حق، معجزه ای بود

آن آینه که هر دم کند اعجاز حسین است

 

راهی که بشر را به خـــداونـــــد رساند

عشق است و در این فاصله پل ساز حسین است

 

در راه نگهداری قرآن محمد

سرباز فداکار سرافراز حسین است

 

شاهی که ز حر بن یزید، از ره اکرام

بگذشت و نمود آنهمه اعزاز حسین است

 

فطرس که پرش را شرر قهر خدا سوخت

باز آن که بدادش پر پرواز حسین است

 

ماهی که به هر کلبه ی تاریک بتابد

شاهی که به سائل نکند ناز حسین است

 

از مردم دنیا، مطلب حاجت خود را

در خواست از او کن که سبب ساز حسین است

 

گر خلق تو را از خود جمله برانند

آن کس که پناهت بدهد باز حسین است

 

امید«حسان» جان جهان رحمت یزدان

باب کرمش بر همه کس باز حسین است

 

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

آشنایی با مدارس راهنمایی92-91

مدارس راهنمایی دخترانه

نام مدرسه نوبت  تلفن  آدرس 
بقیه ا... (عج ) 1 8869288 انتهای چهل درخت - انتهای 12 متری امام حسن
بوعلی سینا صبح  8844280 45متری كشاورز - انتهای كوچه 24
جوادالائمه (ع) 1 6606043 چهارراه غفاری - كوچه 59
حضرت آسیه (1) صبح  8960252 شیخ آباد - ابتدای خیابان ولی عصر(عج)
حضرت رقیه (س ) صبح  6615030 ایستگاه راه آهن روبروی انبار
حضرت نرجس (س) 1 8904956 نیروگاه - كوچه 22
رضایی 2 8960631 شیخ آباد - خیابان ولی عصر - كوچه 5
شاطریان 1 8820014 نیروگاه - 20 متری زاد - كوچه شماره 3
شاطریان2 2 8820014
شهید جواد برقعی 2 2 8608560 نیروگاه -  16 متری شهید زنگاركی
شهیدین پورمحمدی 1 1 8835888 18 متری جوادالائمه - كوچه 12
فاتحی 2 8866355  انتهای بلوار شاهد غربی - روبروی مخابرات شادقلی خان
فاطمیه 2 8846620 24 متری شاهد - كوچه 3
فجر 2 8905537 انتهای چهل درخت - پشت ورزشگاه
معصومیه (1) 1 8903034 خیابان امامزاده ابراهیم - كوجه 48
ملاصدرا 1 8806226 20 متری زاد - كوچه 16
نبوت (1) صبح  8844920 میدان نبوت - بلوار كشاورز - كوچه 3 
هدف (1) 1 8859600 نیروگاه - كوچه 50
حضرت معصومه سلفچگان صبح  0252366-3651 سلفچگان
زینبیه صبح  0252324-3334 جنداب
ستایش (راه دور)   8820275 نیروگاه - 16متری طالقانی - كوچه 4
     
مدارس راهنمایی پسرانه
نام مدرسه نوبت  تلفن  آدرس 
امام سجاد(ع) 2 5- 8874854  شیخ آباد انتهای 16 متری ولی عصر
امام حسن عسگری(ع) 1 8852535 30متری شاهد روبروی مجتمع نور
امام خمینی(ره) صبح 8828020 نیروگاه ابتدای خیابان جوادالائمه  18 متری قدس
امام رضا(ع) صبح 8963037 شیخ آباد 20متری خازنی روبروی پمپ گاز
باقرالعلوم(ع) 2 8858880 انتهای نیروگاه روبروی پمپ گاز دبیرستان یادگارامام
حضرت علی اكبر(ع) صبح 8851364 نیروگاه توحید  35
شهید باهنر صبح 8847240 انتهای نیروگاه  كوچه   56
شهید صیاد شیرازی صبح 8860999 انتهای چهل درخت پشت خط 16متری عرفان
شهید محمد چاهی  1 8824440 جنب پل هوایی  نیروگاه
مهدوی 1 8801617 20متری زاد - 16متری شهید امامی
فردوس صبح 8905896 نیروگاه انتهای توحید 22 جنب پارك صبا
فرقانی  2 8860929 شیخ آباد انتهای 20 متری معصومیه
شهید مدنی  صبح 8610102 20 متری مطهری كوچه 33
شاهد علامه حلی  صبح 8-6708997 چهار راه شهید غفاری  نرسیده به سه راه خورشید
آموزش از راه دور دانش  عصر  6627030 میدان مطهری  كوچه سازمان آب
آموزش از راه دور شهیدتعلیمی عصر 8905895 نیروگاه انتهای طفلان مسلم جنب پارك صبا
امام موسی كاظم(ع) صبح  
سید رضی (ره) صبح    

عیدمبعث مبارک

ای سینه ی مجروح ما مجروح طول غیبتت / در بعثت جدت همه چشم انتظار بعثتت
خورشید مکه کی رسد صبح طلوع نهضتت / بت های عالم بشکند با دست عزم و همتت


*‌ * * * * * عيد مبعث مبارك باد * * * * * *
http://www.sibtayn.com

تقدیر و تشکر ویژه


جناب آقای قضایی و سرکارخانم محمدی

از تلاش ها و فعالیت هایتان صمیمانه سپاسگزاریم.


کارنامه آزمون خاص

***********روی سایت کلیک فرمایید***********

خوش آمدید:


اداره سنجش آموزش و پرورش


اداره کل آموزش و پرورش استان قم



در صورت عدم دسترسی شما می توانید:

به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان قم سمت راست لینک اداره سنجش  آموزش و پرورش مراجعه فرمایید.


با ما همراه باشید از مطالب مشاوره ای جهت آمادگی بیشتر بهرمند شوید و با                نظرات ارزشمند خود ما را یاری نمایید.          

با توجه به استقبال شما عزیزان برنامه جدید آموزشگاه

ازطریق ارسال پیامک اعلام خواهد شد.

سپاسگزاریم. آموزشگاه علمی کوثردانش

شهادت امام موسی کاظم(ع) تسلیت می گوییم.

پیشوای مهرورزی

امام همواره دوستی و مهربانی را به دیگران سفارش می نمود و آن را مایه فزونی و برکت می دانست. یعقوب و دوستش شعیب نزد امام کاظم «علیه السلام» آمدند تا هم خستگی سفر حج را از تن بیرون کنند و هم با امام دیداری تازه نمایند. وارد خانه امام شدند. پس از سلام و احوالپرسی، امام رو به یعقوب کرد و فرمود: ای یعقوب! تو دیروز به مدینه آمدی و با برادر خود در فلان محل دیدار کردی، ولی با هم درگیر شدید و به همدیگر دشنام دادید. شما هرگز نباید مرتکب چنین عمل زشتی بشوید. ناسزا گفتن به دیگران از شیوه من و پدران من نیست و از شیعیان ما به دور است که به یکدیگر ناسزا بگویند. ای یعقوب! به سبب این کارت مرگ بین شما فاصله می اندازد. برادرت اسحاق در حین سفر پیش از آن که به شهر و خانه و کاشانه خود برسد از دنیا خواهد رفت و تو نیز از این رفتارت پشیمان خواهی شد. خداوند عمر شما را کوتاه خواهد کرد.

یعقوب که دست و پای خود را گم کرده بود، پرسید: فدایت شوم! اجل من کی خواهد رسید؟ امام فرمود: اجل تو نیز رسیده بود، ولی به خاطر این که تو در فلان منزلگاه به همراهت خدمت کردی و با هدیه ای او را خوشحال کردی خدا بیست سال بر عمر تو افزود. شعیب که متحیرانه به گفت و گوی او و امام گوش می داد پس از مدتی یعقوب را در مکه دید و حال برادرش را پرسید. او پاسخ داد همان طور که امام فرموده بود برادرم پیش از رسیدن به خانه اش از دنیا رفت و در همین راه به خاک سپرده شد و هرگز خانواده خود را ندید.

اگر مي توانستم فرزندم را دوباره بزرگ كنم ...

اگر فرصت داشتم فرزندم را دوباره بزرگ كنم

به جاي اينكه دائماً انگشت اشاره ام را به سوي او بگيرم

آن را در رنگ فرو مي بردم و همراه با او نقاشي مي كردم

به جاي اينكه دائماً كارهايش را تصحيح كنم ، با او ارتباط برقرار مي كردم

به جاي اينكه دائم به ساعت نگاه كنم ، به او نگاه مي كردم

سعي مي كردم كمتر بدانم و بيشتر توجه كنم

بيشتر با او دوچرخه سواري مي كردم

و بادبادكهاي بيشتري را همراه با او به هوا مي فرستادم

از جدي بازي كردن دست بر مي داشتم و بازي را جدي مي گرفتم

در چمنزار هاي بيشتري مي دويدم و به ستارگان بيشتري خيره مي شدم

بيشتر بغلش مي كردم و كمتر سرزنش مي كردم

به جاي اينكه به او سخت بگيرم ، سخت تاييدش مي كردم

اول اعتماد به نفس اش را مي ساختم بعد خانه و كاشانه اش را

كمتر درباره عشق به قدرت با او حرف مي زدم و بيشتر درباره قدرت عشق

به جاي اين كه عشق به قدرت را به او ياد دهم ، قدرت عشق را به او مي آموختم .

یادامام مان همیشه جاودان

رهبر معظم انقلاب:

رهبری

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم

 چشم بیمـار تـو را دیـدم و بیمار شدم  

فارغ از خود شدم و كوس اناالحق بزدم

 همچو منصور خریدار سر دار شدم  

غم دلدار فكنده است به جانم، شررى

 كه به جان آمدم و شهره بازار شدم  

درِ میخانه گشایید به رویم، شب و روز

 كه من از مسجد و از مدرسه، بیزار شدم  

جامه زهد و ریا كَندم و بر تن كردم

 خرقه پیر خراباتى و هشیار شدم  

واعظ شهر كه از پند خود آزارم داد

 از دم رند مى آلوده مددكار شدم  

بگذارید كه از بتكده یادى بكنم

 

من كه با دست بت میكده بیدار شدم


 مقام معظم رهبری:

 

تو كه خود خال لبی از چه گرفتار شدی

 

تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی

 

تو كه فارغ شده بودی ز همه كان و مكان

 

دار منصور بریدی همه تن دار شدی

 

عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر

 

ای كه در قول و عمل شهره بازار شدی

 

مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی

 

وه كه بر مسجدیان نقطه پرگار شدی

 

خرقه پیر خراباتی ما سیره توست

 

امت از گفته در بار تو هشیار شدی

 

واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی

 

دم عیسی مسیح از تو پدیدار شدی

 

یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم

 

ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی

منبع: تبیان

فرق من با Y

یادت  هست دیروز گفتیم : مهمترین موضوع خودشناسی است.

سختش نکنیم یعنی چی؟

یعنی توانایی هات / محدودیت هات و.... ممکن است جسمانی باشه یا مربوط به روح و روانت

یه مثال:

شما برای خودتان چراغ مطالعه می خرید اما متوجه می شوید که خرید شما معقول نبوده و در حقیقت سرتان

را کلاه گذاشتن.

خوب نسبت به این موضوع چه برداشتی خواهید داشت؟

 

شما آدم ناتوانی هستید و دیگران شما را به این صورت تحقیر می کنند.

خود خواهی باعث شد با کسی مشورت نکنم و این عیبم را کنار خواهم گذاشت.

 

حالا چه کنیم؟

جدولی از توانایی هایت و محدودیت هایت تهیه کن:

(با خودن نعارف نکن) 

آیا از خودت راضی هستی؟

مثلا  قدرت یادگیری بالا از توانمندهای شماست اما نمرات شما این را نشان نمی دهد.

 خوب دلایل شما در این باره چیست؟ عدم تمرکز / تنبلی / دوستان و...

یادتان باشد شما با دیگران تفاوت داریدو این منحصر بفرد بودن یک امتیاز بزرگ است.

پس خودتان را با خودتان مقایسه کنید.

شما با خود شناسی عادات غلط خود را شناسی می کنید/فرصت های زندگی را کمتر از دست خواهید داد.

ارتباط خود شناسی با برنامه ریزی


انشاء الله جلسه بعد

اولین قدم

خودت بشناس دوست خوبم

سلام دوست خوبم

خداقوت

یک لحظه به گذشته فکر کنید.

بله یک سال تحصیلی گذشت و شما با کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین ( تجربیات) را پشت سر

گذاشته اید خوب حالا چه کنیم؟

نه برای تعطیلاتتان برنامه ریزی نمی کنیم.

ما دوست داریم خودتان این کار را انجام دهید چون دوباره تکرار می شود چی؟

همان جمله همیشگی چه زود گذشت.

شما دوست دارید چند شبانه روز  استراحت کنید؟

با چی شروع کنید؟

از کجا شروع کنیم؟

- خوب ببینید موقعیت شما کدام مورد است؟


- دانش آموری که می خواهید پایه جدیدی  را سال بعد افتتاح کنید؟

- دانش آموری که می خواهید خود را برای کلاس متوسطه اول اماده کنید؟

- دانش آموری که آزمون ورودی را قبول شدید و خود را برای کلاس متوسطه اول یا دوم  اماده کنید؟

- دانش آموزی که خیلی موفق نبودبد؟

- هیچکدام


بقیه این موضوع ........ در جلسه بعدی





والدین می دانندکه؟

 
 

*خصوصیات اجتماعی دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی*

 

     1.نوجوان می کوشد که با عده ای دوست و مأنوس شود و خود را نشان دهد.

       2.در این دوره از تسلط خانواده کاسته می شود و او درصدد اثبات شخصیت و نمایان ساختن آن بر می آید.

        3. پیروی از همسالان نوجوان را به گروه سوق می دهد.او با پیروی از روشها، شیوه ها و

معیارهای همسالان و دوستانش تحت سلطه آن گروه قرار می گیرد و گروه دوستان و همسالان را جانشین خانواده می کند.

       4.به پند و اندرز بزرگترها چندان توجهی نشان نمی دهد و تا حدودی از آن فرار می کند.

       5.در برابر قدرت بزرگترها ایستادگی می کند و تا حدودی سعی می کند که ارزشهای اخلاقی و اجتماعی بزرگسالان را طرد و علیه آنها طغیان کند.

       6.با کسانی که مدعی همه چیزدانی و نوعی حکمت هستند رابطه خوبی ندارند. اما در برخورد با گرفتاری ها احساس مشابهی دارند.

       7.بینش اجتماعی در مرحله نوجوانی موجب درک روابط موجود بین خود و دیگران و دریافت بصیرتی خاص در آثار و اعمال متقابل رابطه با دیگران می شود.  

       8.احساس تمسخر نسبت به محیط واقعی زندگی که ناشی از ایده آل گرایی نوجوان می باشد ، در این دوره بروز می کند.

       9.رقابت با همسالان و دوستان در صحنه های مختلف زندگی، که ناشی از احساس اثبات موقعیت اجتماعی و خودنمایی نوجوان می باشد.

       10.پایبندی شدید به عقاید و افکار خود در مقابل معیارهای والدین، فرهنگ و محیط زندگی

       11.پسران و دختران نوجوان در این دوره به تدریج برای ایفای نقش خود در اجتماع به عنوان یک مرد و یا یک زن آمادگی خاص بدست می آورند.

       12.تبعیت از قواعد و مقررات اخلاقی و اجتماعی که در دوره دبستان معمول بوده جای خود را به تقلید از نمونه ها و سرمشق های زندگی می دهد.

       13.وابستگی به دیگران کاهش و روحیه استقلال در نوجوان رشد می یابد و تظاهر رفتاری استقلال طلبی به صورت مخالفت های کم و بیش آشکار نوجوان به مراجع قدرت بروز می کند.  

 

ادامه نوشته

ششم ها


دانش آموز ششمی ، دیر باور است و منتقد؟!؟!




آخرین مرحله رشد شناختی که از ۱۱ تا ۱۴ سالگی رخ می دهد و به نام مرحله عملیات صوری نامیده شده است ، با محدوده سنی دانش آموزان پایه ششم هم زمان است . 

 

آنها در این مرحله میتوانند به طرح فرضیه بپردازند و بدون نیاز به مراجعه به اشیاء محسوس، فرضیه خود را مورد بررسی قرار دهند .

 

به همین دلیل نوجوانان با تصور دنیایی بهتر از آنچه هست، به انتقاد از وضع موجود می پردازند و با اندیشه ها و تخیلات بلند پروازانه به استقبال ماجراجویی ها می روند .

 

کودک که حال دیگر نوجوان است و مرحله بلوغ و یا پیشابلوغ را می گذراند ، آرمان گرا و غالبا نظر مخالف دارد . اهل بحث است و اهل نقد ( البته ناشیانه ) .

 

بنابراین در مرحله عملیات صوری، برخورد والدین، مربیان و معلمان با نوجوانان باید بسیار سنجیده تر از برخورد آنها در مراحل قبل باشد.

 

تغییرات جدید در نامگذاری مقاطع تحصیلی

تغییرات جدید در نامگذاری مقاطع تحصیلی


http://www.ibna.ir/images/docs/000085/n00085983-b.jpg

 

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و با اشاره به مصوبه هشتصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های جاری مطرح و در زمینه برنامه ریزی و تبیین جدول زمانی پایه اول متوسطه و پایه سوم متوسطه اول بحث و گفت‌وگو شد.

 وی ادامه داد: عناوین دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی نظام جدید آموزشی در این جلسه به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

۶ ساله اول؛ ابتدایی و ۶ ساله دوم؛ دبیرستان


 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: براساس این مصوبه پایه های تحصیلی از پایه اول تا پایه دوازدهم نامگذاری شد که ۶ پایه اول تا ششم در دوره ابتدایی و ۶ پایه هفتم تا دوازدهم در دوره متوسطه مستقر خواهد شد.

 نوید ادهم خاطرنشان کرد: از نظر نام مدرسه نیز عنوان دبستان برای شش ساله اول و عنوان دبیرستان برای شش ساله دوم انتخاب شد که برای سه سال پایانی دوره متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش نام هنرستان انتخاب شد.

 وی با بیان اینکه تابلوی مدارس باید براساس مصوبه جدید نامگذاری شود، گفت: دوره دوازده ساله تحصیلی به دو دوره ابتدایی و متوسطه و هر دوره به دو دوره سه ساله تقسیم می شود.

سلام و سپاس

دوستان اعتقاد داشتن که چرا شما بعد از اعلام نتایج نظر خود را مطرح نکردید:

ضمن تشکر از همه دوستانی که به این مجموع محبت داشته و دارند.

رحلت عمه سادات حضرت زینب (س) را به شما همراهان تسلیت می گوییم.

و اما بعد راستی ما هدفمان ارتقاء علمی و پیشرفت تحصیلی بود خیلی ها تلاش کردن اما به نتیجه دلخواه و

موردنظرشان دست نیافتن و این ممکنه باعث دلسردی و افسردگی باشه.

اما

واقعا هدف تنها قبولی نیست چون ما آزمون های زیادی پیش رو داریم و شکست و پیروزی های زیادی را  تجربه 

خواهیم می کرد.

اگه خاطرتون باشه در جلسات مختلف این موضوع  مطرح شد که شما با حضور در این دوره سطح

علمی تان را افزایش می دهید و در سال های آتی از این تجربه بهره خواهید گرفت.


به آزمون های پایانی تان فکر کنید از زندگی لذت ببرید.


هدف ما پیشرفت تحصیلی است است نه فقط پیروزی در یک آزمون.


و...

از همه مسولین مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 قم آقای غلامی معاون نوآوری و آموزشی /خانم قانعی معاون

آموزش ابتدایی /آقای محمدیاری کارشناس مسول آموزش ایتدایی /آقایان اسدیان و ولدان کارشناسان آموزش

ابتدایی/آقایان قضایی و محمدی مدیر و معاون آموزشگاه پسرانه/خانم محمدی مدیر آموزشگاه دخترانه/مدرسین

گرامی و مدیران مدارس ابتدایی و بویژه همکاران دوره ابتدایی مدارس و همکاران سال گذشته که ما را در ارتقاء

علمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مستعد یاری نمودند سپاسگزاریم.



هم چنین به همه دانش آموزان و  اولیاء گرامیشان موفقیت به دست آمده را تبریک می گوییم.


امیدوارم  در ظل توجهات حضرت حق و کریمه اهل بیت مستدام و بر قرار باشید.

اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی

*****  نتايج آزمون ورودي مدارس خاص دوره راهنمايي و متوسطه  ****

جهت دریافت اسامی روی عبارت  زیر کلیک فرمایید.




*** نحوه ثبت نام و دريافت كارنامه آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد***

دو نمونه امتحان ریاضی نوبت دوم

دو نمونه امتحان ریاضی نوبت دوم


 و این هم

معلم کلاس ششم

دانلود امتحان املا نوبت دوم ششم و دوم ابتدایی

نمونه سوالات استاندارد شده توسط آموزش و پرورش

نمونه سوال اجتماعی ششم ابتدایی نوبت دوم 

استاندارد سازی شده توسط سنجش آموزش وپرورش

 

 



نمونه سوال علوم ششم ابتدایی نوبت دوم 

استاندارد سازی شده توسط سنجش آموزش وپرورش

 

45 صفحه  

پدری با پسری گفت به قهر

پدری با پسری گفت به قهر
که تو آدم نشوی جان پدر


حیف از آن عمر که ای بی سروپا
در پی تربیتت کردم سر


دل فرزند از این حرف شکست
بی خبر از پدرش کرد سفر


رنج بسیار کشید و پس از آن
زندگی گشت به کامش چو شکر


عاقبت شوکت والایی یافت
حاکم شهر شد و صاحب زر


چند روزی بگذشت و پس از آن
امر فرمود به احضار پدر


پدرش آمد از راه دراز
نزد حاکم شد و بشناخت پسر


پسر از غایت خودخواهی و کبر
نظر افگند به سراپای پدر


گفت گفتی که تو آدم نشوی
تو کنون حشمت و جاهم بنگر


پیر خندید و سرش داد تکان
گفت این نکته برون شد از در


من نگفتم که تو حاکم نشوی
گفتم آدم نشوی جان پدر